Dijous, 2 d'abril de 2026
carreteres

El Pallars Sobirà destina 667.500 euros a millorar la xarxa viària dels 15 municipis

Mitjançant el Pla de Camins de la Generalitat, el consell comarcal ha invertit en pavimentació, drenatge i seguretat

Pallars Digital Pallars Digital Sort | 5 de desembre de 2025 a les 07:08
Una carretera recent asfaltada al Pallars Sobirà | CCPS
El Consell Comarcal del Pallars Sobirà ha donat un nou impuls a la millora de la seva xarxa viària local. Aquest any, el Pla de Camins de la comarca ha concentrat els seus esforços a millorar la mobilitat i la seguretat dels accessos amb una inversió total de 667.500 euros, finançada pel Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya.
 

Les actuacions han abraçat tres línies principals d'intervenció. En primer lloc, la pavimentació i millora del ferm per garantir un trànsit més còmode i segur. També s'ha actuat a les cunetes per millorar el sistema de drenatge d'aigua i possibles despreniments. Per últim, també s'han instal·lat tanques de seguretat en alguns punts.
 

Un pla que arriba a totes les valls

El pressupost adjudicat ha permès al consell comarcal actuar en tots els 15 municipis, reafirmant el seu "compromís amb el territori, poble a poble". Aquesta àmplia distribució territorial assegura que els beneficis de la millora arribin a un gran nombre de veïns i visitants, facilitant l'accés tant als nuclis més grans com als més petits.

 
Tot i els importants progressos, el Consell Comarcal del Pallars Sobirà subratlla que la feina no ha acabat. La comarca, amb la seva dispersió geogràfica i la complexitat del seu territori, encara té "molts accessos a nuclis habitats que necessiten intervenció".

Per això, la institució ja treballa amb l'objectiu de mantenir els ajuts econòmics per al 2026, una continuïtat que consideren crucial per a consolidar una xarxa de camins de qualitat que garanteixi l'accessibilitat i la qualitat de vida dels residents.

En conjunt, el Pallars ha rebut aquest any prop d'1,5 milions d'euros en ajuts pel manteniment de camins dins l'esmentat Pla de camins de la Generalitat, si s'hi sumen els 821.499 euros que s'han destinat al Pallars Jussà


Altres notícies que et poden interessar








Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació