Aquests darrers dies s'ha creat un conveni entre el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Ambient i l'Ajuntament de la Seu d'Urgell, que serà favorable per tot el Pirineu. Aquests, acordaven la utilització de l’antiga duana andorrana, situada a les afores de la Seu d’Urgell, com a punt d’informació per a parcs naturals. L’acord es posarà en marxa aquest estiu i mostrarà informació tant del Parc Natural Cadí Moixeró com de l’Alt Pirineu.
El Parc Natural de l’Alt Pirineu, situat únicament entre les comarques del Pallars Sobirà i l’Alt Urgell, és el més extens de tot Catalunya. La seva extensió representa una gran quantitat del territori del Pallars Sobirà, englobant municipis com La Guingueta d’Àneu, Alt Àneu, Esterri d’Àneu, Alins, Esterri de Cardós, Farrera, Lladorre, Llavorsí, Rialp, Soriguera, Sort, Tírvia i la Vall de Cardós. Aquest parc té la intenció de salvaguardar el patrimoni natural i cultural d’aquesta zona, atès que hi ha zones d'interès i espècies de flora i fauna realment singulars.
Com és obvi, aquest parc també té la clara intenció d’atraure turistes sensibles a aquestes característiques paisatgístiques. Visitants que vulguin observar l’estany de Certascan, l’estany glacial més extens del Pirineu, la Cigalera de l’obaga de Baleran, o la Pica d’Estats, el cim més alt de Catalunya. Pels que coneixem aquesta zona no necessitem més publicitat, ja que les possibilitats que ens ofereix el parc parlen per sí soles. Ara bé, gent qui no està interessada en la natura o gent forana a la zona necessitarà més informació.
Per aquest motiu, és d'agrair que segueixin apareixent innovacions de tot tipus en la manera de promocionar aquest indret. Per començar, crear un punt d’informació és una bona manera d’apropar aquests indrets als ciutadans perquè aquests coneguin tots els elements que conté el parc. Això permetrà que els ciutadans de la zona coneguin millor les diverses opcions que conté aquest espai natural.
Seguidament, la seu on estarà situat aquest punt d’informació, pot convertir-se en un lloc de parada per la quantitat de visitants que passen per aquella carretera per anar a Andorra. Turistes que decideixin invertir la seva estada no únicament per aturar-se al país veí sinó per anar a descobrir el paisatge o els municipis que ofereix el Pirineu català.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi