Fa uns dies, llegíem la notícia on s’explicava que les ciutats de la Seu d’Urgell i de Sort
han estat les guanyadores per organitzar el Mundial de Piragüisme d’aigües braves l’any 2019. La nostra candidatura va ser escollida a Marràqueix per damunt de Bratislava en la votació que va realitzar el consell directiu de la Federació Internacional de Piragüisme (ICF). Fa uns dies, per tant, gent de molts indrets del món estaven pendents d’unes petites ciutats del Pirineu. Però per què això?
Resulta ser que malgrat que sovint no ho valorem, en el món del piragüisme, tenim unes ciutats d’allò més ben valorades internacionalment. Dins d’aquest esport, en la federació espanyola s’hi engloben moltes modalitats de les quals són especialment reconegudes quatre: eslàlom, rodeo, descens i pista. Pel que fa a l'eslàlom, va ser considerat olímpic per primera vegada a les Olimpíades de 1972 a Alemanya. I per les Olimpíades celebrades a Barcelona l’any 1992, es va construir un canal a la Seu per tal que aquesta disciplina es practiqués aquí al Pirineu. Des d’aquell moment aquesta ciutat es va convertir en un puntal d’aquesta disciplina sent la seu de moltes competicions.
Per altra banda Sort, que també és d’allò més coneguda pel seu potencial piragüista, destaca amb les modalitats de descens i rodeo. Sort és una ciutat especialment valorada pel descens atès que aquesta és una de les categories més importants. A l’igual que la Seu, Sort també ha estat la protagonista en diverses copes autonòmiques, nacionals i internacionals. Per aquest motiu aquestes dues ciutats pirinenques han decidit unir-se per celebrar juntes l’any 2019 la Copa del Món realitzant-se la part de descens a Sort i la part de l'eslàlom al canal de la Seu.
El que realment m’agrada d’aquesta competició no és el turisme o els diners que això pot generar. Que perquè no dir-ho, també és un gran avantatge: gent d’arreu del món venint a passar unes setmanes aquí el Pirineu. Això generarà un moviment que resultarà molt favorable per l’impacte econòmic d’ambdues ciutats. Però no, no vull destacar això del mundial de l’any 2019.
El que realment m’enorgulleix és el fet de que dues ciutats que normalment passen desapercebudes seran el centre del món per gent que potser viu a l’altre extrem del planeta però que gaudeix amb el piragüisme. Ciutats petites que s’han unit perquè malgrat que no tinguin totes aquelles facilitats de les quals gaudeixin les grans ciutats, tenen ambició. Per això, la unió de la Seu i Sort és un pas més per ser altra vegada el centre mundial del piragüisme, sent bressol d’esportistes d’elit i acostant-se al reconeixement que això mereix.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi