Dimecres, 25 de març de 2026
Vi

La presència de vi català a la restauració centra la 13a jornada «Vins del Pirineu»

Professionals del món del vi, la restauració i el comerç de proximitat han reflexionat a Tremp sobre el paper del vi de proximitat

Pallars Digital Pallars Digital Tremp | 26 de novembre de 2025 a les 12:18
Imatge de la taula rodona que ha tancat la jornada | Ajuntament de Tremp
L’Ajuntament de Tremp, a través del seu programa Al teu gust, aliments del Pallars, ha organitzat aquest passat dilluns la 13a jornada Vins del Pirineu. En aquesta ocasió, s’ha posat el focus en la presència del vi català a la restauració i en el valor dels vins de qualitat i proximitat per reforçar la identitat gastronòmica del territori.

La jornada, que s'ha celebrat a la seu de l’Institut Geogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC), ha reunit sommeliers, restauradors, distribuïdors i productors que han compartit experiències i reflexions sobre el viatge que fa el vi des del celler fins a la taula, i sobre com la restauració i les botigues especialitzades poden actuar com a altaveus del territori.

La sommelier Isabelle Brunet ha obert la jornada amb una ponència centrada en la mediació entre terroir, memòria i experiència del comensal. Durant la seva intervenció ha remarcat que l’harmonia fàcil i òbvia és la de proximitat. "El més important com a sommelier és llegir al client. Segons l’hora a la qual reserven i en quin idioma s’adrecen, ja pots avançar-te als seus desitjos", ha assegurat.

A continuació, Enric Santisteban, responsable de la Taverna del VINSEUM, recentment reconeguda com a millor wine bar de Catalunya als premis CARTAVI, ha explicat la importància d’enriquir l’experiència del client a través del joc i la pedagogia. I els membres de l’associació Terra i Taula, David Vernet (Vell Papiol) i Ester Andreu (Torclum) han reivindicat el rol de la restauració com a finestra de visibilitat per als petits productors.

La jornada ha culminat amb una taula rodona dedicada a la relació entre cuina, territori i selecció de vins, amb la participació dels restauradors del Pallars Inés Quintana de Cal Jou de Conques, Josep Palau de Casa Masover de Buira, i Llorenç Aguilar del Cafè d’Espanya de Tremp. També hi ha participat el sommelier i distribuïdor Jordi Martínez, que ha remarcat el paper creixent de la cuina en la confecció de les cartes de vins.

La jornada, conduïda per la periodista especialitzada del diari VadeVi, Júlia Catarineu, ha finalitzat amb un tast de vins del Pallars amb presència dels elaboradors, un espai de trobada i intercanvi que ha permès tancar el certamen amb els vins del territori com a protagonistes.


Altres notícies que et poden interessar








Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació