Divendres, 26 d'abril de 2024

El Pirineu de Lleida preveu una ocupació del 50% al juliol i del 70% a l'agost

El punt àlgid s'espera pel 15 d'agost amb un 90% d'ocupació a les zones turístiques de la demarcació

Pallars Digital 30 de juny de 2014 a les 07:37
El sector turístic de la demarcació de Lleida espera arribar al 50% d'ocupació hotelera durant el mes de juliol a les comarques de l'Alt Pirineu i Aran i al 45% al turisme rural, xifres que podrien créixer fins al 70% en hotels i el 80% en cases rurals durant l'agost. 
 
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida espera, a més, que el punt àlgid de l'estiu sigui, com és habitual, el 15 d'agost, on s'espera arribar al 90% d'ocupació. Pel que fa al mes de setembre, les previsions són del 40%. Respecte als càmpings, les previsions del sector parlen d'un 45% el juliol en acampada, prop del 75% a l'agost i d'un 35% al setembre.
 
En els bungalows l'ocupació serà més elevada i se situarà en el 70% al juliol, entre el 95 i el 100% a l'agost i al setembre s'espera arribar al 60%. 
 
El director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Jordi Blanch, ha explicat que la tendència turística és optimista, ja que des del setembre passat fins el mes de febrer d'aquest any les xifres de visitants a la demarcació han anat creixent mes a mes en comparació amb el mateix període de l'any passat. 
 
Aquesta tendència a l'alça, assegura Blanch, "mostra que el mapa de la demanda turística s'està recomposant" i que els ciutadans "potser estalvien però s'estan de fer vacances". 
 
Estiu dedicat al turisme familiar
 
La campanya publicitària per a la promoció turística de les comarques lleidatanes durant aquest estiu està adreçada especialment al públic familiar, però també a parelles i grups d'amics, coincidint amb l'Any del Turisme Familiar a Catalunya i amb la commemoració de l'Any Internacional de la Família, per part de l'ONU. Per aquest motiu, bona part de les imatges promocionals que integren la campanya incorporen activitats en família a diferents indrets de la demaració.
 
Es manté el lema de la temporada anterior, 'Lleida, on tot comença', però introdueix una nova línia gràfica i incorpora tot un seguit d'imatges noves que conviden al receptor a viure una experiència turística "singular, diversa i autèntica" i on l'estandarització de l'oferta no hi té lloc. 

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor