Dissabte, 27 d'abril de 2024
turisme

El Patronat de Turisme vol posicionar el territori com a destinació sostenible

Presenten el Pla estratègic 2019-2022 amb un model digestió que pretén aconseguir la certificació Biosphere Destination

Redacció 18 de desembre de 2019 a les 12:43
Pujol i Alegre, aquest dimarts, a la Diputació de Lleida | Diputació de Lleida
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha presentat el Pla Estratègic del Turisme del Pirineu i les Terres de Lleida 2019-2022, amb un nou model de gestió turística basat en quatre eixos principals que són l'excel·lència, la responsabilitat, l'ecologia i la innovació. L’objectiu és posicionar el territori a mitjà i llarg termini com una destinació sostenible líder en turisme d'interior i de muntanya.

De cadascun d'aquests quatre eixos es deriven una sèrie d'accions sobre les quals el territori, amb l'impuls de Patronat, actuarà els pròxims anys per millorar el seu posicionament en l'àmbit turístic. Una de les primeres iniciatives ha estat l'inici d'actuacions per aconseguir la implementació de la certificació Biosphere Destination.

L'objectiu de pla, presentat per la vicepresidenta del Patronat, Rosa Pujol, i el cap de Promoció i Màrqueting, Juli Alegre, és definir el model de desenvolupament turístic per al conjunt del territori a mitjà i llarg termini, però també poder donar resposta als reptes per millorar el nivell de competitivitat com a destinació turística d'interior i de muntanya.

Segons Pujol, el Pla és el resultat de mesos de treball i "reflexió de manera participada i consensuada" per part de tots els agents que integren el sistema turístic de les comarques de Ponent i el Pirineu, amb representació del sector públic i privat, un procés en el qual han intervingut més de 500 persones mitjançant entrevistes individuals, reunions de treball i enquestes personalitzades i on-line, per abordar diferents aspectes de la realitat turística de la demarcació.

Pujol ha explicat que entre els reptes que ha d'afrontar la demarcació com a destinació turística, hi ha el d'equilibrar la quantitat amb la qualitat del turisme, tenint en compte també altres factors com la desestacionalització, la diversificació del producte, el reequilibri territorial, la innovació, la governança i la sostenibilitat. 

La vicepresidenta del Patronat ha destacat el turisme com a sector estratègic per al conjunt del territori i ha fet referència al creixement que manté en quan al nombre de viatgers i de pernoctacions des del 2014 fins a situar-lo, al 2018, amb el millor resultat de la història, segons les dades de l'INE. En aquest sentit, Pujol ha afirmat que es vol seguir creixent, tant en quantitat com en qualitat.

Per la seva banda, Alegre ha explicat les diferents fases que ha tingut el Pla, que s'ha fet de manera participada i consensuada amb el sector. També ha fet un relat dels eixos que vertebren el document de treball i les accions que a partir d'ara seguirà impulsant el Patronat per assolir els objectius i on la formació "serà clau per assegurar aquests objectius". Alegre també ha anunciat que s'ha començat a treballar amb les agències receptives de les comarques de Lleida la creació de producte turístic amb el segell d'ecològic i sostenible.

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

Participació