Dissabte, 4 d'abril de 2026
turisme actiu

El sector turístic del Sobirà afronta l'agost amb optimisme i amb reserves d'aigua garantides

El ràfting continua sent l'esport rei a la comarca amb prop de 200.000 serveis l'any passat

Pallars Digital Pallars Digital Sort | 31 de juliol de 2025 a les 09:23
Una barca de ràfting descendint per la Noguera Pallaresa | ACN
Les empreses d'esports d'aventura del Pallars Sobirà encaren el mes d'agost amb "molt d'optimisme" i amb reserves d'aigua garantides, consolidant la comarca com a referent en el turisme actiu de la demarcació de Lleida. El sector confia en mantenir el pic d'ocupació durant el pont del 15 d'agost, com és tradicional, i continuar desestacionalitzant la temporada amb un bon rendiment al setembre.

Florido Dolcet, president de l'Associació d'Empreses d'Esports d'Aventura del Pallars Sobirà, ha subratllat la bona marxa del sector, assegurant que disposen de suficients reserves d'aigua per afrontar amb garanties la resta de la temporada. L'aigua és crucial per a la pràctica d'activitats com el ràfting, que continua sent l'esport rei a la comarca, seguit del descens de barrancs i el caiac.

L'objectiu del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida per a aquest any és repetir les més de 800.000 activitats contractades de turisme actiu, una xifra que el 2024 va assolir un rècord amb 831.034 serveis. Només el ràfting va registrar prop de 200.000 serveis l'any passat, demostrant la seva enorme popularitat.

Malgrat el domini del turisme català en la contractació de serveis d'aventura, Florido Dolcet ha assenyalat el repte d'atraure més públic estranger, destacant les condicions "òptimes" de la comarca i el riu Noguera Pallaresa com "el millor riu d'Europa" per als esports d'aventura aquàtics.

Aquesta dinàmica positiva al Pallars Sobirà s'emmarca en les previsions generals del Patronat de Turisme, que projecta rebre 580.000 turistes i generar 1,5 milions de pernoctacions aquest estiu. Tot i que la majoria dels visitants són d'origen estatal (80%), amb un 60% procedent de Catalunya, el creixent interès del turisme internacional contribueix a la desestacionalització i a la consolidació d'un model de turisme de qualitat.


Altres notícies que et poden interessar








Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació