Dimecres, 25 de març de 2026

Trobada a Tremp dels nascuts l'any 1944

Article i fotografia facilitats per Domènec Vila, un dels integrants d'aquesta generació trempolina

Opinió Tremp | 12 de desembre de 2025 a les 19:19
Imatge de la trobada de la generació de 1944 a Tremp | Generació 1944
Senyor director,

Els nascuts a l’any 1944, celebrem a Tremp, un cop l’any, una trobada social, per a retrobar-nos i recordar-nos tots plegats.

Enguany, ens hem trobat el proppassat dia 29 de novembre.

A la una del migdia, ens hem reunit a la plaça de la Creu, hi hem començat la visita cultural programada.

Hem pujat, tot xino xano, pel carrer de les Capelles, cap a la plaça del Peiró.

Un dels membres del Petit Comité, ha explicat les festes de barri que es feien a Tremp, i en particular la festa de la plaça del Peiró, per Sant Jaume, que era una de les més participades de totes les festes de barri que es feien a Tremp.

També ha explicat el significat de “Peiró”, del per què se’n diu aquest nom a la plaça. 

Tot seguit hem baixat pel carrer de Sols, tot observant la gran transformació urbanística que ha tingut aquest barri del Raval, des de la nostra joventut.

I de nou, retrobats a la plaça de la Creu, tots plegats hem passat al restaurant establert, on hem gaudit d'un dinar de primera, amb un ambient ple d’harmonia i companyerisme. 
 

Fotografia de grup de la trobada del 1944 a Tremp. Foto: Generació 1944


I desitjant-nos tots plegats, un Bon Nadal i Feliç Any Nou, ens hem acomiadat fins a la trobada de l’any vinent.

Domènec Vila Coll
 
 Avís:
Els continguts publicats a la secció del lector Dis la teva! no necessàriament s’adiuen a la línia editorial de Pallars Digital. Aquest mitjà no es fa responsable de les opinions que aquí s’hi expressen. 



Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació