Dilluns, 9 de març de 2026

Per la millora de la seguretat viària a la carretera N-260 a Baro

Article de denúncia d'un lector del diari sobre la petició d'un pas de vianants al poble

Opinió Pallars | 18 de novembre de 2025 a les 16:13
Tram on es demana la instal·lació d'un pas de vianants | Cedida
Senyor director,

Em dirigeixo a vostè per demanar que s'instal·li un pas de vianants, juntament amb senyalització vertical adequada i mesures de reducció de velocitat (com bandes reductores o altres elements de calmament del trànsit), al nucli de Baro, al terme municipal de Soriguera, concretament al tram de la carretera N-260 km 289 proper al pont que dóna accés a Arcalís i als camins històrics del terme.

Actualment, en aquest punt no existeix cap pas de vianants, tot i ser un lloc de creuament obligatori per als veïns i visitants de la Fonda que necessiten accedir al pont, al pàrquing del davant, a la placeta i camins històrics. Es tracta d’un nucli disposat al llarg de la carretera, amb una circulació constant de vehicles que sovint no redueixen la velocitat en travessar el poble, fet que genera una situació de risc continu.

La manca d’un espai segur per creuar, sumada a l’absència d’elements de reducció de velocitat, converteix aquest tram en una zona especialment perillosa. És l’únic punt possible per accedir al pont, pàrquing i placeta i això obliga tots els vianants -incloent-hi persones amb mobilitat reduïda- a creuar per un espai sense protecció ni senyalització adient.

Diversos veïns han patit ensurts importants, i fins i tot s’hi ha produït algun accident, fruit de la velocitat excessiva d’alguns vehicles i de la manca de visibilitat i senyalització. Aquesta situació és insostenible i representa un perill greu per al conjunt del poble.

Per tot això, sol·licitem que l’Ajuntament de Soriguera, en l’àmbit de les seves competències, pugui instar formalment a l’autoritat corresponent, i alhora estudiï i executi totes aquelles accions complementàries que puguin contribuir a millorar la seguretat viària en aquest tram del nucli de Baro.

Volem expressar també que els veïns i veïnes estem ja força desesperats amb aquest assumpte. És una demanda reiterada des de fa temps i, malauradament, no s’hi ha donat encara una resposta efectiva. Atès el risc constant i que hi ha persones vulnerables que han de creuar per aquest punt, ens hem vist obligats a considerar, com a últim recurs i en un futur no gaire llunyà, la possibilitat de realitzar una aturada del trànsit com a forma de manifestar la nostra preocupació i exigir una actuació urgent.

M.A. Munne
 
 Avís:
Els continguts publicats a la secció del lector Dis la teva! no necessàriament s’adiuen a la línia editorial de Pallars Digital. Aquest mitjà no es fa responsable de les opinions que aquí s’hi expressen. 



Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació