Dilluns, 9 de març de 2026
Esllavissades

Reobre el Port de la Bonaigua després de sis dies tancat per una esllavissada

Un tram d'uns 60 metres de longitud d'una escullera va cedir i va envair la carretera C-28

Pallars Digital Pallars Digital Alt Àneu | 3 de març de 2026 a les 07:54
Imatge de l'escullera que ha cedit al Port de la Bonaigua | M. Lluvich / ACN
La carretera C-28 s'ha reobert aquest dilluns cap a les 18:45h després d'haver estat tancada des de dimecres a la nit de la setmana passada per una esllavissada entre Baqueira i el cap del Port de la Bonaigua.

Segons ha informat el Departament de Territori, un cop solucionada la incidència, totes les carreteres del Parc de Conservació d'Esterri d'Àneu, que depenen de la Generalitat, es troben obertes al trànsit.

Dimecres passat a la nit, recordem, un tram d'escullera d'uns 60 metres de llarg per uns vuit d'alt es va esfondrar sobre la carretera i va obligar a tallar tota la via, ja que a banda del tram esllavissat, també es van detectar blocs inestables a les zones adjacents.

El tall de carretera ha afectat veïns i visitants. L'afectació més important ha estat per a les persones que han hagut de fer la volta baixant fins a la Pobla de Segur i passant per l'Alta Ribagorça per anar del Pallars Sobirà a la Vall d'Aran, o a l'inrevés.

El Govern va anunciar fa unes setmanes en un acte a Tremp la millora de la seguretat i la funcionalitat de la C-28. Per una banda, aquest trimestre es licitaran obres per implantar mesures de protecció davant allaus. També s'eixamplarà i millorarà el traçat de la carretera al seu pas per Sorpe.


Altres notícies que et poden interessar








Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació