Dimecres, 25 de març de 2026
gent gran

Més de 70 assistents a Isona en la commemoració del Dia Internacional de les Persones Grans

La lluita contra l'exclusió social per motius d'edat, coneguda com a edatisme, ha estat l’eix central de l’acte

Pallars Digital Pallars Digital Isona | 10 de novembre de 2025 a les 12:38
Foto final de grup dels participants a la jornada | CCPJ
Isona ha acollit aquest passat dimecres la commemoració comarcal del Dia Internacional de les Persones Grans. La jornada ha tingut com a eix central la lluita contra la discriminació per motius d’edat a què molts cops se sotmet a les persones grans.

El que es coneix per edatisme és una forma de discriminació silenciosa que es basa en prejudicis i simplificacions que ignoren la diversitat d’experiències i les maneres de viure l’envelliment, i imposa un criteri únic i excloent. Les dones grans en són les més afectades, ja que pateixen una doble discriminació: per raó d’edat i de gènere, fet que n’agreuja l’exclusió social.

La lluita contra aquesta percepció de les persones grans que provoca la seva exclusió de molts àmbits socials, ha estat l’eix central de l’acte.

El president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Ramon Jordana, ha donat la benvinguda institucional als assistents, mentre que Maria Janot, presidenta de l’Associació de Gent Gran d’Isona i Conca Dellà, ha estat l’encarregada de llegir el manifest de la jornada. Per la seva part el doctor David Riba ha ofert una xerrada sobre l’edatisme i els seus efectes.

La jornada, s’ha articulat mitjançant el grup de representants de la gent gran promogut des del Consell Comarcal del Pallars Jussà, on hi ha membres de les associacions de gent gran, dels ajuntaments i d’altres moviments com Vida Creixent.


Altres notícies que et poden interessar








Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació