Usuaris del
tren de la Pobla, liderats per l'
Associació per a la Promoció del Transport Públic han posat de nou sobre la taula una sèrie de
demandes per a la millora del servei de cara al pròxim curs. Les conclusions extretes en una reunió celebrada el passat dissabte apunten a la necessitat d'
ampliar els horaris, combatre la
saturació de passatgers i millorar la
coordinació amb altres serveis de transport públic.
Més freqüències i un servei uniforme
Una de les demandes principals se centra en la
freqüència dels trens, especialment durant el
cap de setmana. Els usuaris exigeixen que el servei de
dissabtes i
diumenges tingui
els mateixos horaris que entre setmana, amb un mínim de quatre serveis diaris, i cinc de forma "recomanable". Aquest model s'exemplifica amb la línia entre Lleida i Balaguer, que ja té un servei constant, o amb la recentment reoberta línia Montréjeau-Luchon a Occitània, que ofereix el mateix nombre de serveis cada dia.
En dies feiners, els usuaris reclamen un
sisè servei diari a la Pobla. La proposta més sòlida és la recuperació del servei amb
sortida de Lleida a les 19:25h, però estenent-lo
de dilluns a divendres. Això significaria que els trens de Lleida sortirien a les 4:59h, 7:32h, 9:47h, 13:39h, 17:30h i 19:25h, i els de la Pobla a les 6:53h, 10:08h, 13:00h, 15:30h, 19:46h i 20:46h.
Solucions per a la saturació i l'estat de la infraestructura
Davant la creixent afluència de passatgers,
Ferrocarrils de la Generalitat (
FGC) ja ha anunciat que farà circular
combois en doble composició en dues de les 12 expedicions de dies feiners i en un servei addicional els divendres. Tot i que aquesta mesura és benvinguda, els usuaris adverteixen que amb la forta tendència a l'alça del nombre de viatgers,
aquesta solució serà insuficient a curt termini. Per això, insten FGC a adquirir un tercer vagó intermedi per tal d'ampliar la capacitat de forma definitiva.
Pel que fa a la infraestructura, es torna a reclamar la construcció d'un
nou punt de creuament de trens entre Balaguer i la Pobla de Segur, amb Àger com a ubicació més probable.
Punts clau en serveis d'autobús i coordinació
La reunió també ha posat el focus en les
deficiències del servei d'autobusos que complementa la línia. Una de les crítiques més freqüents és la
falta de puntualitat, especialment els
avançaments d'horari, que en alguns casos arriben a ser de
15 minuts. Per evitar que els usuaris perdin el bus, es demana a la Generalitat que doti cada parada d'un
botó de sol·licitud de parada similar al que hi ha als trens. Mentrestant, es reclama que s'ordeni a l'empresa
ALSA que els conductors
no s'avancin a l'hora prevista.
Un altre aspecte important és la coordinació amb els
trens d'alta velocitat a Lleida. Els usuaris demanen
bitllets combinats i una millor
sincronització entre
Renfe i FGC, ja que els retards de l'AVE i AVANT estan provocant que es perdin les connexions amb la línia de la Pobla.
Finalment, s'ha proposat l'organització d'un
servei de bus/taxi col·lectiu al corredor Comiols-Isona-Tremp per enllaçar amb el tren, així com la creació d'una
nova línia d'autobús que connecti la Pobla i Lleida amb la nova línia francesa Montréjeau-Luchon.
75 anys del ferrocarril a Tremp
Finalment, els usuaris demanen que el
75è aniversari de l'arribada del ferrocarril a Tremp, que se celebrarà el
setembre d'aquest any, es commemori "com l'efemèride mereix". Aquesta celebració serviria, segons els usuaris, per posar en valor la importància històrica i actual del ferrocarril per a les comarques de Lleida i el Pirineu.
Altres notícies que et poden interessar
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi