Dilluns, 16 de juny de 2025
pesca

Òscar Ordeig mostra el suport del Govern a la pesca continental

El conseller d’Agricultura ha visitat l'oficina del Parc Natural de l'Alt Pirineu a Llavorsí, un dels punts habilitats per tramitar els permisos de pesca

Pallars Digital Pallars Digital Pallars | 26 de maig de 2025 a les 08:40
Ordeig amb el director i el president del Parc de l'Alt Pirineu, Marc Garriga i Josep Queró | A.L. Cobo / ACN
La Generalitat ha expedit fins a 4.000 permisos de pesca en zona controlada des del començament de la campanya d'enguany. La majoria han estat de forma telemàtica, tal com ha explicat aquest passat divendres el conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Òscar Ordeig, en una visita a l'oficina del Parc Natural de l'Alt Pirineu a Llavorsí, un dels punts que s'han habilitat per donar suport a la tramitació d'aquests tiquets.

D'aquesta manera, Ordeig ha volgut manifestar el seu suport a aquesta activitat que, ha assegurat, "genera molts visitants al Pirineu i a Catalunya". Concretament, la temporada de pesca va arrencar el 10 de maig a les zones d'alta muntanya i està activa des del 15 de març en les àrees de baixa muntanya.
 
El conseller ha detallat que s'està treballant per millorar el sistema des d'on es demanen els permisos, per tal de fer més àgil i simple aquest tràmit. De fet, en unes setmanes es posarà en marxa una nova web "més intuïtiva i més accessible", ha assegurat Òscar Ordeig.

A més, ha recordat que un 94% dels tiquets ja s'obtenen per via telemàtica i ha dit que en els cinc punts habilitats també es poden aconseguir en format físic fent un pagament amb targeta. L'objectiu, ha afirmat, és ajudar a les persones que no ho puguin fer per internet.
 
El titular d'Agricultura ha valorat la riquesa del patrimoni natural, "amb uns rius de primera divisió" i una activitat de pesca que, segons ha afegit, volen que sigui "sostenible i viable". En aquest sentit, ha volgut deixar clar que des del Govern es dedicaran "els recursos necessaris" per aconseguir que el sistema de permisos funcioni de la millor manera possible.

També ha afirmat que els punts de suport, que es troben a l'Alt Pirineu, es mantindran, sobretot per tenir un sistema alternatiu en cas d'incidència i també mentre hi hagi una demanda del territori.
 
Durant la seva estada al Pallars, Ordeig ha aprofitat per visitar a Sort la formatgeria Tros de Sort, que enguany compleix el seu 30è aniversari, i també el planter de Forestal Catalana a Tremp.
 


Altres notícies que et poden interessar









Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació