Dimarts, 21 de maig de 2024
geologia

Presenten un llibre per apropar la geologia als més petits

Els alumnes de l'INS Tremp editen una publicació per fer la geologia atractiva i més entenedora per als infants

Redacció 8 de maig de 2017 a les 09:18
Els alumnes de l'INS Tremp durant la presentació del llibre que han editat | Geoparc
La Biblioteca Pública Maria Barbal de Tremp va acollir, divendres passat, la presentació de Where the Stones Talk, un llibret d'activitats sobre geologia editat per alumnes que l'any passat cursaven quart d'ESO a l'Institut de Tremp. La publicació està dirigida a nens de cicle mitjà i superior de Primària, amb la idea de promocionar l'edifici del Centre de Suport Territorial Pirineus (CST) de l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC), a Tremp, i promoure les Ciències de la Terra dins el projecte Geoparc Conca de Tremp - Montsec.

En l'acte de presentació hi va participar el director de l'ICGC, la professora Glòria Llompart i els deu alumnes que hi han participat, i que van explicar el procés que van seguir per la realització del llibret i en què consisteixen les activitats. A més van exposar que amb aquest treball tenien diferents objectius com introduir l'anglès d'una forma divertida i fàcil als nens, ja que la publicació està escrita en aquest idioma, i promocionar el territori apadrinant "El Rovellat". Alhora els va permetre conèixer tècniques de disseny i la utilització de programes d'edició de fotos.


Aquests llibrets d'activitats seran repartits al professorat de primària implicat en projectes de plurilingüisme i es posaran a disposició de tots aquells que ho desitgin com a material educatiu. Tanmateix, els llibrets es penjaran a les pàgines web de les entitats participants per tal que tot el professorat i les famílies que estiguin interessades se'l puguin descarregar i fer-ne ús tantes vegades com vulguin.

Aquest treball s'emmarca en dos projectes: "Grup d'experimentació per al Plurilingüisme", que pretén afavorir actuacions innovadores en el disseny curricular, en l'aplicació metodològica i en el foment de l'ús de llengües no vehiculars, en aquest cas l'anglès, a l'aula, i "Apadrinem el nostre patrimoni". A partir del segon projecte va sorgir la idea d’apadrinar el CST Pirineus de l’ICGC de Tremp i així centrar algunes de les activitats previstes per als alumnes de Batxillerat Artístic i de l'assignatura d'Educació Visual i Plàstica. 
 

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

Participació