Dilluns, 29 d'abril de 2024
turisme

Les empreses turístiques del Pallars debaten com posicionar els petits territoris

El Pallars Jussà acull el primer seminari "Un turisme a qui sorprendre"

Redacció 17 de novembre de 2016 a les 10:14
El primer dels seminaris ha tingut lloc aquest dimecres a l'Epicentre | Jordi Ubach
L'Epicentre de Tremp ha acollit aquest dimecres la sessió inaugural d'un seguit de seminaris sobre turisme dirigit a empreses i a tècnics de turisme de la comarca i el Pirineu. Aquesta primera jornada ha comptat amb la xerrada del vicedegà de la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona, Jose Antonio Donaire, que ha parlat sobre com atreure turistes cap a territoris poc coneguts.

Donaire ha afirmat que les accions realitzades durant els darrers vint anys per atraure turistes a zones no turístiques han fracassat, i que ara hi ha una oportunitat de pensar un nou turisme destinat als "no turistes" i als segments específics de mercat. Donaire també ha explicat que, a nivell de comunicació, cal construir el producte que volen els clients perquè s'ha evidenciat que els usuaris premien l'atreviment de les destinacions que se'ls proposa.

El ponent ha conclòs que "cal crear destinació" amb identitat pròpia i singularitat, on la cooperació hi jugui un paper important. Aquesta primera jornada, a més, ha comptat amb les experiències pròpies de diferents projectes que ja estan consolidats al territori, com les de Pepo Foz, d'Outdoor Adventour i La Rafting Co.; la de Kike Herrero de Celístia Pirineus; o la d'Evarist March de NaturalWalks. La resta de sessions tindran lloc el 30 de novembre i el 12 de desembre.

En la presentació de les jornades, el president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Constante Aranda, ha destacat les actuacions de mobilitat sostenible que s'estan impulsant a la comarca, com el sender al voltant de l'embassament de Terradets, en funcionament des de 2013 i el de Sant Antoni, del 2016.

Aranda ha explicat que el Pallars Jussà està actualment al capdavant d’un projecte de cooperació territorial Interreg POCTEFA centrat en la mobilitat sostenible i que es desenvoluparà els propers tres anys.

L'objectiu d'aquests seminaris és conèixer i treballar eines útils per a posicionar el territori i les empreses del sector turístic, millorar les estratègies de promoció i marca territorial i entendre com aquestes encaixen amb les noves tendències turístiques.

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

Participació