Dimecres, 25 de març de 2026
Cultura

L'Ateneu del Pallars, guardonat als Premis Ateneus 2025 per la Fira d'Entitats Trempolines

La gala, organitzada per la Federació d'Ateneus de Catalunya, s'ha celebrat aquest dimarts a Barcelona

Jordi Ubach Llorens Jordi Ubach Llorens Tremp | 3 de desembre de 2025 a les 08:00
Jaume Gelonch i Lorena Farràs, membres de l'Ateneu del Pallars, recollint el premi | FAC
L'Ateneu del Pallars ha estat guardonat aquest dimarts a la 36a gala dels Premis Ateneus de la Federació d'Ateneus de Catalunya. L'entitat, amb seu a Tremp, s'ha endut el reconeixement per l'organització de la Fira d'Entitats Trempolines, i ha compartit guardó amb el Casal de Llavaneres i l'Ateneu Santfeliuenc.
 
L'associació sociocultural Ateneu del Pallars ha guanyat el premi en la categoria de Millor Projecte d'un Ateneu en una Població Petita. Ha estat distingida, com dèiem, per la Fira d'Entitats Trempolines, una jornada festiva i de trobada del món associatiu de Tremp, celebrada el passat 4 d'octubre, que pretén ajudar les entitats de la població a donar-se a conèixer, reforçar les relacions entre elles i visibilitzar el teixit associatiu del municipi.

El president de l'Ateneu del Pallars, Jaume Gelonch, ha dit en declaracions a Pallars Digital que ha estat "un honor i un orgull" rebre aquest guardó, que considera "un reconeixement a la tasca que fem des de l'ateneu i també la de totes les associacions i entitats trempolines i pallareses que lluiten cada dia per la cultura i la cohesió social del nostre país". Gelonch ha afegit que el premi "ens reconforta i ens dona ànims per seguir endavant".

Durant la gala, que s'ha celebrat aquest dimarts a la sala La Paloma de Barcelona, també s'ha reconegut l'Associació Alba de Tàrrega pel projecte de la gegantona inclusiva Nona amb el nou Premi Protegim. A més, la il·lustradora Roser Capdevila ha rebut el Premi Honorífic pel foment de la cultura, l'educació i la creativitat col·lectiva com a eines de transformació social. 
 

Altres premiats

Pel que fa al Casal de Llavaneres, ha aconseguit el premi al Millor Projecte Ateneista , mentre que l'Ateneu Sant Feliuenc ha estat guardonat amb el premi al Millor Projecte en Xarxa.

En el cas del Premi Protegim, que s'entrega per primera vegada, l'Associació Alba de Tàrrega ha estat l'escollida pel projecte sobre la gegantona inclusiva Nona, proposta que ha implicat infants i joves de l'Escola Alba en el procés creatiu. Es tracta de la primera gegantona inclusiva de Tàrrega, adaptada perquè pugui ser portada amb cadira de rodes i amb criteris d'accessibilitat sensorial.

La gala ha estat conduïda per l'actriu Alexandra González i ha comptat amb actuacions teatrals i amb un ball. Entre les autoritats que han participat en l'acte de lliurament hi ha hagut el conseller de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila; la directora de Cultura Popular i Associacionisme Cultural, Carol Duran, i el director de Serveis Territorials de Cultura a Barcelona, Andreu Felip.
 

Sobre l'Ateneu del Pallars

L'Ateneu del Pallars neix amb l'objectiu de ser una eina de dinamització sociocultural per a la comarca i de reforçar el teixit social i cultural del territori. L'associació està formada per una barreja de persones nascudes al territori i altres amb experiència en el teixit associatiu, totes elles buscant revertir la situació de despoblament i la manca d'un eix vertebrador per a les diverses associacions locals.

Un dels seus principals projectes és la recuperació de l'edifici històric de la Lira Vella de Tremp, que antigament era un centre sociocultural, per retornar-li la vida i convertir-lo en un espai per al poble, on desenvolupar un ampli ventall d'activitats que fomentin la cultura, el debat, la inclusió, el cooperativisme i la sostenibilitat.


Altres notícies que et poden interessar








Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació