Tres joves pallaresos han organitzat una
jornada d'esquí, música i lleure a
Espot Esquí pels dies
3 i 4 de febrer. Es tracta de la
Giska Espot Après Ski, una iniciativa destinada al jovent que vol atraure gent a l'estació pallaresa tal com es feia dècades enrere i aprofitar el potencial latent d'aquest equipament esportiu.
Els seus promotors són
Albert González, graduat en Administració i Direcció d'Empreses i Turisme;
Marc Cases, graduat en Física Teòrica, i
Iker Carboné, graduat en Enginyeria Elèctrica. González afirma que han volgut aprofitar que
les jornades d'après ski "estan de moda a Catalunya i a tot Europa per organitzar una esquiada que fos atractiva per joves de tot arreu".
En aquest sentit, Cases ha recordat que en els darrers anys, els joves han estat observant, amb tristesa, com
"l'estació ha anat perdent rellevància fins a esdevenir poc transcendent". Així, i veient experiències com la de
Port Ainé -que ha aconseguit un èxit notable en combinar l'
esquí juvenil amb una festa posterior- o les de les estacions de Formigal, Baqueira i també d'Andorra, s'han decidit a endegar aquest esdeveniment que, tot i comptar amb dos dies, centrarà la principal activitat en la jornada de
dissabte.
Segons Iker Carboné, els assistents podran adquirir
packs de forfait de cap de setmana a un preu de
65 euros. Durant el matí, l'estació obrirà les pistes pels participants, mentre al migdia, a la cafeteria de l'estació a la
cota 2000, els esquiadors -que tindran el
dinar inclòs- ja gaudiran de la música. A partir de les
16h, a la cota 1500 es muntarà un espai amb
beguda, menjar i música, fins les 23h.
La presentació ha tingut lloc aquest dimecres a Lleida, i ha comptat amb la presència del diputat de Salut Pública i Esports,
Òscar Martínez, i amb el cap de Promoció i Màrqueting del Patronat de Turisme,
Juli Alegre. La
Giska Espot Après Ski compta amb la col·laboració de l'estació Espot Esquí -que farà
ofertes especials per als participants-, de l'
Ajuntament d'Espot, i de la
Diputació de Lleida, a través del Patronat de Turisme.
Òscar Martínez ha explicat que "és positiu que els joves es puguin beneficiar d'aquestes iniciatives", les quals "ajuden a fomentar el
turisme de neu entre els joves", assegura. Juli Alegre ha reiterat que "la posada en valor per part de la gent del territori, ser proactius, i crear iniciatives singulars com aquesta són elements
essencials per a la promoció del territori"
Els tres joves, que són nadius d'Espot i
Esterri d'Àneu, recorden les
històries i anècdotes que els pares, familiars i veïns i veïnes els explicaven de la importància que tenia Espot com a reclam turístic, a les
dècades del vuitanta i els noranta. Els organitzadors han explicat que han triat la paraula pallaresa
gisca, ja que fa referència a un aire molt fresc.
Altres notícies que et poden interessar
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-la, necessitem el suport de persones com tu.
Subscriu-t'hi