Dijous, 10 d'octubre de 2024
corporatiu

Pallars Digital compleix 10 anys!

El diari de les comarques pallareses és ja la tercera publicació periòdica més longeva de la història del Pallars, per darrera de la revista 'Lo Raier' (1982-2007) i del setmanari 'El Conqués' (1912-1923)

Pallars Digital Tremp | 27 de maig de 2023 a les 07:40
Tomàs Garcia i Jordi Ubach, aquest divendres, a la redacció de Pallars Digital | Pallars Digital
El diari Pallars Digital compleix aquest dissabte el seu 10è aniversari. El dilluns 27 de maig de 2013 el diari de les comarques pallareses va començar a fer-se camí en un panorama periodístic més aviat discret al Pallars. Amb recursos limitats, un gran repte al davant i amb grans dosis d’esforç i constància, aquest mitjà ha crescut amb identitat pròpia, posant com a principis bàsics la independència en la comunicació, la voluntat d'oferir més mecanismes de participació a la ciutadania i la cura per la qualitat i el rigor periodístics.


Des del primer dia, el diari s’ha marcat com a objectiu donar veu a les realitats de les comarques pallareses i esdevenir un element cohesionador del territori. Un projecte que, per descomptat, no hagués estat possible sense la confiança que dia rere dia ens dipositen els nostres lectors, així com els nostres subscriptors, col·laboradors i anunciants.

Amb els seus 10 anys de vida, Pallars Digital és ja la tercera publicació periòdica més longeva de la història del Pallars, per darrera de la revista Lo Raier (1982-2007), que va estar activa durant 25 anys, i del setmanari El Conqués (1912-1923), que es va publicar durant 11 anys.

Per celebrar-ho, el diari ha organitzat una festa d'aniversari a la Fàbrica Ctretze de la Pobla de Segur, que comptarà amb la música de la valenciana JazzWoman, guanyadora del Premi Enderrock 2023 per votació popular al millor disc de música urbana per Atlantis, el seu darrer treball discogràfic. L'esdeveniment, amb entrada gratuïta, tindrà lloc a partir de les 19h de la tarda, i els assistents podran sopar al mateix recinte.

Prop de 3.000 visites al dia


Actualment, el diari compta amb unes xifres d'audiència que consoliden el seu lideratge. Segons dades obtingudes a través de Google Analytics i auditades per OJD Interactiva, en l’últim any Pallars Digital ha registrat 1.074.672 visites, xifra que es tradueix en una mitjana de 2.944 visites al dia, un 20% més respecte l'any anterior.

Pel que fa als usuaris únics, l’últim any -en el període comprès entre el 26 de maig del 2022 i el 25 de maig de 2023- un total de 372.497 persones han consultat el diari, superant els 40.000 usuaris únics mensuals de mitjana, un augment del 27% respecte un any enrere. Aquestes xifres d'audiència demostren la incidència i la importància del diari en el dia a dia dels pallaresos. 

A aquestes dades hi cal afegir el seguiment que genera el diari a les xarxes socials. Entre FacebookTwitter, Instagram i TelegramPallars Digital compta amb uns 32.000 seguidors -més de 12.000 a Facebook, 11.600 a Instagram, 8.028 a Twitter i 514 a Telegram- amb una gran influència, on les piulades, els comentaris i les fotos generen una gran interacció entre els usuaris. 

10 anys de consolidació


Pallars Digital és el projecte personal del periodista de Tremp Jordi Ubach Llorens, que convençut de la necessitat de crear un mitjà de comunicació que donés veu a les comarques del Pallars Jussà i el Pallars Sobirà, decideix iniciar aquesta aventura l'any 2013.

Amb poc més d’un any i mig de vida i d'enriquidora experiència, Pallars Digital emprèn una nova etapa gràcies a l'acord de col·laboració mútua amb Nació Digital, el diari digital líder en català, que s'interessa pel projecte. Des de llavors, el pas endavant del diari de les comarques pallareses ha estat notori.


Amb l'inici d'aquesta nova aventura amb Nació Digital, el diari pallarès també experimenta progressius canvis visibles per al lector, com un web totalment renovat, també en versió mòbil, que aporta més possibilitats visuals i consolida la professionalització del mitjà. També és destacable la possibilitat de seguir les notícies de Pallars Digital a través de l'aplicació per a telèfons mòbils de Nació Digital.

En els darrers anys el diari ha seguit creixent en nombre de lectors i incorporant novetats en el format i el disseny web, l’últim i encara vigent, a finals del 2022. L'any 2016, el diari de les comarques pallareses presentava una nova imatge de marca amb la renovació del logotip del diari. L’any 2017, a més, Pallars Digital començaria a dotar de contingut informatiu a Ràdio Tremp, la nova ràdio de la capital del Pallars Jussà.

El diari va fer un pas més en incorporar, l’any 2020, el periodista Tomàs Garcia Espot, que va sumar-se a l’equip per reforçar el mitjà davant la voràgine informativa que va generar l’esclat de la pandèmia. Actualment, juntament amb Jordi Ubach Llorens, formen part de l’equip humà del diari de les comarques pallareses.

Pallars Digital es troba en fase de creixement, apostant per ampliar continguts i serveis, i posant el focus en els nous formats, com ha estat el cas, aquest 2022, de la posada en marxa de La newsletter del Pallars. Entre els nous reptes, el diari preveu organitzar la primera Trobada de Subscriptors, amb la intenció d'establir-la amb periodicitat anual, així com impulsar un Consell Assessor format per persones influents i expertes en diverses qüestions. 


Campanya de subscriptors


Un dels projectes més destacats i innovadors de Pallars Digital neix el mes d'abril de 2016 amb una campanya de subscriptors que té per objectiu convertir el diari en un mitjà econòmicament sostenible gràcies a la fidelització i la col·laboració de tots els seus lectors, que al mateix temps es veuen beneficiats d’un sorteig exclusiu mensual i d'altres avantatges. Si vols donar suport al diari i encara no ets subscriptor, pots donar-te d’alta en només cinc minuts seguint aquest enllaç o clicant al botó de sota.
 


Altres notícies que et poden interessar







 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Subscriu-t'hi

Participació