Divendres, 19 d'abril de 2024
patrimoni

La campanya de finançament de l’Ateneu del Pallars per adquirir La Lira vella s’allarga 15 dies

El col·lectiu ha recaptat uns 50.000 euros dels 110.000 que necessita per poder comprar de l'edifici

Pallars Digital Tremp | 1 de febrer de 2023 a les 08:57
L'entitat té fins al 15 de febrer per recaptar els 60.000 euros restants per comprar l'immoble | Ateneu del Pallars
L'Ateneu del Pallars ha aconseguit allargar 15 dies la campanya de finançament per comprar l'edifici de La Lira vella. El període establert al contracte d'arres finalitzava aquest dimarts, però l'entitat ha ha arribat amb un acord amb els actuals propietaris, i ara tindrà temps fins al dimecres 15 de febrer per sumar els 60.000 euros restants per arribar a l'objectiu, fixat en 110.000.

Des del mes de gener, quan va començar la campanya, l'Ateneu ha recaptat més de 50.000 euros amb emprèstits populars, fet que significa que més de 100 persones i entitats ja han donat suport a la compra de l'edifici. A més, l'entitat ja compta també amb més de 200 associats impulsors.

Un cop assolida la xifra per a la compra, però, quedarà el pagament d’impostos, taxes i una petita reforma per a posar l’edifici en marxa, que sumen 40.000 euros. Les taxes i els impostos, expliquen, es poden pagar fins a 30 dies després de la signatura de compra davant del notari, de manera que disposaran d’una mica més de marge de temps per a aconseguir aquesta quantitat.

Així doncs, qui ho desitgi encara pot col·laborar en la campanya adquirint un dels 300 emprèstits populars de 500 euros cadascun, o bé fent donacions a través de la Federació d'Ateneus de Catalunya. L'objectiu de l'Ateneu del Pallars, recordem, és rehabilitar l'antic edifici de La Lira, ubicat a la rambla Doctor Pearson de Tremp, per tal de crear un espai des d'on impulsar la cultura i l'associacionisme pallarès.


Altres notícies que et poden interessar







 

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

Participació