1 de 10
carreteres

La Pobla de Segur reclama dues rotondes a la nova variant de la N-260

És una de les principals demandes que l'ajuntament va posar sobre la taula durant la reunió amb el subdelegat del govern espanyol a Lleida

Imatge de la reunió d'aquest dimecres a Lleida | Subdelegació del Govern
per Redacció, la Pobla de Segur | 8 de setembre de 2022 a les 09:46 |
La Pobla de Segur ha reclamat afegir dues rotondes al projecte de nova variant de la carretera N-260, al seu pas pel municipi. Aquesta és una de les principals demandes que l'alcalde poblatà, Marc Baró, ha posat sobre la taula aquest dimecres durant la reunió amb el subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, i el Cap de la Unitat de Carreteres del Ministeri de Transports a Lleida, Juan Antonio Romero.

La trobada, que ha tingut lloc a la Subdelegació del Govern, tenia com a objectiu atendre la petició de l’ajuntament d’avaluar el projecte de construcció de la variant. El projecte va ser aprovat recentment pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i amb la publicació al Butlletí Oficial de l'Estat del passat 28 de juliol es va iniciar el tràmit d'informació pública i oficial del projecte. El termini establert per fer al·legacions finalitza properament.


José Crespín s’ha felicitat "pel gran interès que ha despertat un projecte clau en la millora de les comunicacions del Pirineu i de la mobilitat i seguretat vial en el municipi". A més, ha destacat que "amb l’aprovació del projecte de variant a Pobla de Segur el Ministeri segueix fent efectiu el seu compromís de millora de l’eix Pirinenc".

L'objectiu del projecte és la construcció d'una variant de l'actual travessia de la carretera N-260 a Pobla de Segur. La necessitat de la variant es justifica pel previsible increment del trànsit, en haver estat ja condicionats els trams que conflueixen a la Pobla de Segur: per una banda, cap a Senterada (direcció nord), a Sort (nord-est) de la N-260, i a Tremp per la carretera C-247, la titularitat de la qual correspon a la Generalitat de Catalunya. Aquest increment del trànsit agreujaria les condicions de circulació, ja insuficients a la travessia, contribuint al deteriorament de les condicions d'habitabilitat i incrementant el risc d'accidents.


La variant té una longitud de 1.954 metres, que s'inicien a la glorieta de la N-260 i comprèn el tram que va des del pont sobre el riu Flamisell fins al barranc de Vallcarga, finalitzant en un semi enllaç que permetrà connectar amb l'actual N-260. El traçat inclou un viaducte de 122 metres sobre el riu Flamisell, un túnel 915 metres al nord de la població de la Pobla, i un altre viaducte de 128 metres per salvar el barranc de Vallcarga.

A més, el túnel compta amb una galeria d'evacuació paral·lela d'uns 672 metres de longitud. La permeabilitat transversal s'assegura mitjançant un pas inferior i un altre de superior, en aquest cas una passarel·la de vianants que dona accés a l'ermita de Sant Fructuós. També es projecta una reordenació dels accessos existents. El pressupost estimat de l’actuació es de 52,7 milions d’euros.

 

Altres notícies que et poden interessar


 
 

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació