Dimecres, 1 d'abril de 2026
Esquí

​Els temporals d'aquest hivern situen Port Ainé com la quarta estació del món amb més neu

El complex d'esquí sobrepassa els tres metres de neu acumulada i les previsions pronostiquen més nevades

Pallars Digital Pallars Digital Port Ainé | 27 de gener de 2026 a les 08:16
L'estació de Port Ainé, amb més de tres metres de neu acumulada | J. Borràs / ACN

Port Ainé s'ha convertit aquests dies en un dels referents mundials de l'esquí. Segons les dades del portal especialitzat Skiresort, l'estació de Rialp s'ha situat en la quarta posició global pel que fa a gruixos de neu, només per darrere de la suïssa Glaciers (381 centímetres) i les japoneses Niseko United (380) i Daisetsuzan Kurodake (365).

Amb més de 330 centímetres de neu a les cotes altes, Port Ainé encapçala el rànquing català per damunt d'Espot EsquíBoí Taüll o Baqueira Beret, i signa la millor temporada de les darreres dos dècades.
 

L'estació de Port Ainé, amb més de tres metres de neu acumulada. Foto: J. Borràs / ACN

 

Una temporada "generosa" però exigent

L'acumulació de neu és el resultat d'una successió de borrasques que no han donat treva durant els darrers 15 dies. "És la temporada més generosa dels últims 20 anys", afirmen els treballadors del complex. Tot i que el paisatge de neu pols és un molt bon reclam, la situació obliga el personal de manteniment a fer un gran esforç per deixar l'estació i els accessos en condicions.

La responsable comercial de Port Ainé, Gemma Tost, explica que la feina és constant: "Fa dos setmanes que neva cada dia i la feina sembla no veure's". Els operaris han de retirar diàriament la neu acumulada als remuntadors per garantir el servei, una tasca que a vegades obliga a una "obertura progressiva" de l'estació per motius de seguretat.
 

L'estació de Port Ainé, amb més de tres metres de neu acumulada. Foto: J. Borràs / ACN


Aquesta complexitat ha provocat algunes anul·lacions a les escoles d'esquí, tot i que els esquiadors que aconsegueixen arribar a pistes gaudeixen d'unes condicions de neu pols "de gran qualitat" que feia anys que no es veien.
 

Accessos complicats i crida a la prudència

L'altra cara de la moneda es troba a la carretera. L'accés des de Roní és el testimoni visual d'aquest hivern extraordinari, amb nombrosos arbres caiguts pel pes de la neu a tocar de la via. Malgrat la feina constant de les màquines llevaneu, la neu ha caigut a cotes molt baixes, fet que complica la mobilitat a tota la vall.
 

Conductors posant cadenes als accessos a Port Ainé. Foto: J. Borràs / ACN


En aquest sentit, Tost demana màxima precaució als visitants: "Cal anar preparats". L'ús de cadenes o pneumàtics de neu és pràcticament obligatori cada matí per pujar a l'estació, ja que el gel és present a la calçada des de primera hora.
 

El Pallars, epicentre de la neu a Catalunya

El lideratge de Port Ainé no és un cas aïllat a la comarca. Espot Esquí també registra xifres de rècord amb 280 centímetres de neu, igualant Vallter i superant estacions com Boí Taüll (270), Port del Comte (230) o Baqueira Beret (170). Les previsions meteorològiques pronostiquen més nevades pels propers dies. 
 

L'estació de Port Ainé, amb més de tres metres de neu acumulada. Foto: J. Borràs / ACN



Altres notícies que et poden interessar








Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació