Dimecres, 25 de març de 2026
Música

El FeMAP 2026 obre la convocatòria del concurs de cartells

El certamen, dotat amb un premi de 1.500 euros, estarà obert a propostes fins el pròxim 6 de febrer

Pallars Digital Pallars Digital Pallars | 13 de gener de 2026 a les 11:04
Actuació del FeMAP, l'estiu passat, a Sant Esteve de Sorre | FeMAP
El Festival de Música Antiga dels Pirineus (FeMAP) ha convocat el tradicional concurs de cartells per a la seva 15a edició. Com en edicions anteriors, el festival aposta perquè artistes del territori pirinenc dissenyin propostes que puguin esdevenir la imatge oficial del FeMAP 2026. Els dissenyadors i dissenyadores locals interessats podran presentar les seves propostes fins al 6 de febrer a través de la pàgina web del festival.

El cartell guanyador rebrà un premi de 1.500 euros, mentre que els finalistes obtindran un passi per a dos persones per a assistir a tots els concerts de l'edició, així com un exemplar del CD del festival. Per poder participar en el concurs, cal acreditar ser resident d’algun dels municipis que enguany formaran part del FeMAP.

Entre els participants hi ha 12 municipis pallaresos. Són Baix Pallars, Castell de Mur, Espot, Esterri d'Àneu, Farrera, la Guingueta d’Àneu, Isona i Conca Dellà, la Pobla de SegurSoriguera, Sort, la Torre de Capdella i Tremp.

El concurs constarà de dos fases. Del 9 al 15 de febrer, dos dissenys seran seleccionats mitjançant votació popular a través de les xarxes socials Facebook i Instagram. Paral·lelament, un comitè format per membres de l'Associació FeMAP i representants dels municipis participants seleccionarà quatre cartells més.

D'entre els sis dissenys finalistes, el jurat escollirà el guanyador. La resolució es farà pública a partir del 16 de febrer. En la valoració es tindran especialment en compte l’originalitat de la proposta i diversos aspectes del disseny, com ara la composició, l’impacte visual i la claredat del missatge, així com l’ús d’elements vinculats al Pirineu, la seva cultura i la seva iconografia.

El cartell haurà de ser original, inèdit i creat íntegrament per l’autor/a, sense utilitzar eines d’intel·ligència artificial generativa per produir imatges, il·lustracions, tipografies o altres elements gràfics. En l’edició anterior, la guanyadora del concurs va ser Ivon Navarro Varas, veïna de Molló, amb l’obra Música d’Alçada, seleccionada entre una trentena de propostes presentades.


Altres notícies que et poden interessar








Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació