Divendres, 2 d'octubre de 2026
Migració

​Tremp recupera històries de migració d'ahir i d'avui als aparadors de la ciutat

La mostra, inaugurada en el marc de l'Elektra, es podrà visitar fins al 13 d’octubre en diferents establiments i equipaments de Tremp

Pallars Digital Pallars Digital Tremp | 2 d'octubre de 2026 a les 11:04
Visita a un dels aparadors durant l'Elektra | Ajuntament de Tremp
Tremp acull fins al 13 d’octubre l’exposició de carrer Històries de l’emigració, de la Canadenca als nostres dies, una mostra que recorre diferents experiències migratòries vinculades al Pallars i que convida la ciutadania a reflexionar sobre les migracions d’ahir i d’avui.
 
L’exposició es va inaugurar el passat dissabte en el marc de l'Elektra, La Festa de l’Aigua i la Llum, i es distribueix pels aparadors de diversos establiments i equipaments de la ciutat, de manera que el recorregut expositiu es pot descobrir mentre es passeja pels carrers de Tremp.

A finals del segle XIX i inicis del XX, el Pallars vivia una profunda crisi econòmica i social que va provocar una important emigració, principalment cap a Amèrica del Sud. Pocs anys després, però, aquest mateix territori es va convertir en un pol d’atracció per a milers de persones d’arreu d’Espanya que hi van arribar per treballar en la construcció de les centrals hidroelèctriques.

Les biografies d’aquests treballadors expliquen històries de patiment, enyorança i capacitat de superació, però també de voluntat d’adaptació i d’esperança en un futur millor. La seva arribada va contribuir de manera decisiva al desenvolupament econòmic i social del Pallars i de Catalunya. Un segle després, l’exposició connecta aquestes històries amb les migracions actuals.
 

Paral·lelismes amb l'actualitat

La mostra proposa així una mirada al fenomen migratori a partir de les experiències personals de migrants d’abans i d’ara, amb l’objectiu de comprendre millor les causes i les vivències que hi ha darrere de cada trajectòria i afavorir una reflexió sobre la societat actual.

Els plafons es poden trobar als aparadors i espais expositius de Taller Estalzí, Consell Comarcal del Pallars Jussà, Casa Creus, Ajuntament de Tremp, Llibreria Bochaca, Barberia Suarez, Casa Badia, Flors Natural Dyes, Càritas i Potxonets - Casa Potxó.


Altres notícies que et poden interessar








Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació