Dijous, 25 d'abril de 2024

​L'IDAPA aposta per ajudar els joves a quedar-se al territori

El col·lectiu APiA defensa la unitat entre sectors i tenir un posicionament clar en l'àmbit territorial

ACN 6 de juny de 2016 a les 11:45

Pla general de la sala on s'ha realitzat la jornada. Foto: ACN


El passat divendres es va celebrar a l'Ecomuseu de les Valls d'Àneu la jornada "El Pirineu que tenim, el Pirineu que volem", una taula de debat sobre el posicionament estratègic del Pirineu amb l'objectiu de crear un espai de reflexió i debat participatiu per tal de buscar punts de trobada entre diferents sectors del territori i ajudar a definir estratègies.

El director de l'Institut per al Desenvolupament de l'Alt Pirineu i Aran (IDAPA), Pere Porta, ha dit en la seva intervenció que encara "no tenim el Pirineu que volem" i ha apostat per fer polítiques que ajudin a fixar els joves al territori per generar més activitat econòmica. En la mateixa línia s'ha pronunciat el director de l'Ecomuseu, Jordi Abella, qui ha explicat que per capgirar aquesta situació s'haurien de definir estratègies consensuades entre tots els sectors del territori per plantejar-les a les diferents administracions i que les tinguin en compte.

Els membres del col·lectiu APiA, han defensat la unitat entre els sectors i tenir un posicionament clar en l'àmbit territorial. En el bloc sobre "El posicionament del Pirineu en l'àmbit català. Infraestructures, dinàmiques i estratègies" hi ha participat Rosa Amorós, delegada del Govern a l'Alt Pirineu i Aran; Albert Alins, director General de Polítiques de Muntanya; Mireia Boya, diputada al Parlament per la CUP i Francesc Boya, president de la Asociación Española de Municipios de Montaña.

Al bloc "Cap a on va el Pirineu? La mirada reflexiva" hi ha participat: Joaquim Nadal, director de l'Institut Català per la Recerca del Patrimoni Cultural i Aurelio Garcia, Fundador de Sargantana i Director d'Esnepi.

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

Participació