Dilluns, 29 d'abril de 2024

Finalitzats els treballs d'instal·lació de barreres antiallaus a la Val d'Aran i el Pallars Sobirà

Pallars Digital 6 d'octubre de 2014 a les 11:03

 
REDACCIÓ | El Departament de Territori i Sostenibilitat ha finalitzat les obres d'instal·lació de proteccions antiallaus a la xarxa viària de la Val d'Aran i el Pallars Sobirà, per un import d'1,3 milions d'euros. Aquests treballs permetran millorar la seguretat viària i disminuir les incidències causades per la neu en el trànsit a les carreteres de la zona, amb una especial atenció a la C-28, la carretera del port de la Bonaigua que connecta les dues comarques. 
 
Aquesta actuació s'emmarca en el programa que el Departament desenvolupa per evitar allaus, en coordinació amb el Conselh Generau d'Aran i els ajuntaments del territori.
 
Alguns trams de carreteres de la Val d'Aran i el Pallars Sobirà es veuen afectats periòdicament per allaus de neu procedents de les muntanyes adjacents, que afecten la circulació del trànsit. En el cas de la C-28, aquestes allaus sovint comporten el tancament del Port de la Bonaigua. Les barreres antiallaus col·locades permetran reduir aquestes afectacions.
 
En total, s'han instal·lat uns 1.300 metres de barreres antiallaus, en el tram de la C-28 comprès entre Baquèira i Tonyon, al municipi de Naut Aran, i també en punts del terme d'Alt Àneu i de la carretera d'accés a Beret (C-142B).
 
Les barreres antiallaus són estructures metàl·liques elàstiques que, situades en la zona d'inici i generació de l'allau, permeten frenar el mantell de neu i impedir que llisqui fins a la carretera. En concret, les funcions d'aquestes barreres són proporcionar un suport addicional a la neu per evitar l'inici de l'allau; limitar la propagació i el volum de l'allau mitjançant la creació d'una discontinuïtat i aturar petits allaus per tal d'impedir que vagin guanyant volum.
 
Les estructures instal·lades estan formades per panells fabricats amb malla de cable que s'uneixen a unes bigues metàl·liques en forma de creu i se subjecten al terreny mitjançant ancoratge i cables. Els panells se situen en fileres, en sentit perpendicular a l'avenç del possible allau.
 
Les obres es van iniciar a l'octubre de 2013, van quedar suspeses durant l'època de neu, es van reiniciar al juny de 2014 i han finalitzat a mitjans de setembre.
 

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

Etiquetes:
Arxiu