Dijous, 30 de maig de 2024
turisme

​El Patronat de Turisme de Lleida destinarà 1,2 milions a ajuts per a accions de promoció turística

El pressupost de l'organisme per a l'any 2024 serà de 5,61 milions d'euros, un 4,6% més respecte l'actual

Pallars Digital Pallars | 14 de novembre de 2023 a les 11:55
Excursionistes a la zona perifèrica d'Aigüestortes, al Pallars Sobirà, el passat estiu | O. Bosch / ACN
El Consell d'Administració i la Junta General del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, l'òrgan de govern de l'entitat, han aprovat aquest dilluns el pressupost del Patronat per a l'any 2024, previ a l'aprovació per part del ple. Serà de 5,61 milions d'euros, un 4,6% més respecte els comptes del 2023 i del 2022 que han estat d'uns 5,35 milions d'euros cadascun.

Del total, l'òrgan preveu destinar més d'1,2 milions d'euros a ajuts per a actuacions de promoció turística adreçats a ajuntaments, consells comarcals i entitats turístiques. En concret, s'han reservat un total de 350.000 euros a ajuts a ajuntaments per a la promoció turística i 230.000 euros més als consells comarcals per a accions promocionals del territori. Al programa Pirineus s'hi destinen 138.000 euros i per a accions conjuntes amb l'Agència Catalana de Turisme, un total de 125.000 euros més.


D'altra banda, les entitats empresarials com ara la Federació d'Hostaleria de Lleida, la Federació de Càmpings Terres de Lleida, la Federació de Cases de Turisme Rural, la Ruta del Vi de Lleida, el conveni amb FGC pel Tren dels Llacs i la mancomunitat d'estacions d’esquí de muntanya, rebran conjuntament 309.000 euros.

Per la seva banda, el pressupost de l'any 2024 també destina 250.000 euros a projectes diversos de promoció turística de la demarcació, uns altres 60.000 euros a la participació i presencia en fires, 48.000 euros al Premi Pica d'Estats, 30.000 euros a la Càtedra de Turisme i Interior de la Universitat de Lleida i uns altres 30.000 euros per a cursos i per la millora de la competitivitat del sector turístic de la demarcació de Lleida. Amb el nou pressupost es reserva 1,4 milions d'euros per a les campanyes publicitàries del Patronat.
 

Dades d'ocupació de rècord

D'altra banda, durant la celebració de la Junta General del Patronat el vicepresident del Patronat de Turisme, Juan Antonio Serrano, ha donat a conèixer les dades provisionals del comportament turístic a la demarcació de Lleida durant la campanya d'estiu del 2023 com també dels resultats dels nou primers mesos de l'any, que s'han situat en els millors registres de tots els temps, superant el nombre de viatgers i de pernoctacions de l'any 2022, els millors fins ara, com també des d'abans de la pandèmia.

Serrano ha explicat que la demarcació de Lleida ha finalitzat la campanya estival amb una xifra rècord quant al nombre de viatgers, amb un 3,9% per sobre de les dades del 2022, i ha revalidat pràcticament el nombre de pernoctacions del 2022, any en què es va assolir el millor resultat històric.


Altres notícies que et poden interessar







 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

Participació