2 de març de 2024
carreteres

La Pobla de Segur valora la nova variant, però lamenta que quedarà «desconnectada» del poble

L’alcalde, Marc Baró, creu que el nou traçat pacificarà un "punt crític” com és el pas per la corba del mirall, però lamenta que no connecti amb la zona nord

Jordi Ubach Llorens La Pobla de Segur | 4 d'agost de 2023 a les 10:03
La corba del mirall de la Pobla és un punt conflictiu del trànsit al Pallars | GSV
L’Ajuntament de la Pobla de Segur veu amb bons ulls la construcció de la variant de l'N-260 al seu pas per la població, aprovada definitivament aquest dijous, però hi troba mancances. L’alcalde, Marc Baró, admet que el nou traçat traurà molt trànsit de dins de la població i pacificarà un "punt crític” com és el pas per l'anomenada corba del mirall, però lamenta que la variant no connectarà amb la zona nord del poble.

En declaracions a Pallars Digital, Baró creu que la variant quedarà "desconnectada" del nucli, una connexió que l'ajuntament defensava en les al·legacions que va presentar al govern espanyol el setembre de l'any passat. Entre les reivindicacions, el consistori reclamava que s'afegissin dues rotondes al traçat, una idea que va ser descartada per l'executiu estatal. 

Baró creu que si la variant hagués connectat amb la zona nord de la Pobla, "haguéssim evitat el pas dels veïns per la corba del mirall i la plaça de l'Arbre. No obstant això, l'alcalde creu que lo més important és que la variant es faci "com més aviat millor" per poder treure de dins de la població el gruix del trànsit, especialment el més pesat.

El govern espanyol va aprovar ahir el traçat de la nova variant de l'N-260. En la resolució publicada al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), el Ministeri de Transports determina que s'hauran de revisar i reparar els terrenys afectats pel pas del nou traçat, que s'hauran d'expropiar per a les obres. Aquestes expropiacions tindran un cost aproximat d'1,5 milions d'euros.

El principal objectiu de la variant, segons el Ministeri de Transports, és millorar la seguretat viària i alleujar el trànsit a la travessia de la carretera N-260 al nucli urbà de la Pobla de Segur. Aquesta obra, segons el govern de l'Estat, "millorarà la comoditat, seguretat i velocitat dels usuaris en travessar el nucli urbà de la localitat". Al mateix temps, el projecte defensa que els veïns de la Pobla "deixaran de patir les molèsties i perills associats al trànsit diari de vehicles".

Així serà la variant de la Pobla


La variant de l'N-260 a la Pobla de Segur tindrà 1.954 metres de longitud i suposarà una inversió de 52,7 milions d'euros. La nova ronda començarà a la rotonda de l'Eix Pirinenc de l'entrada sud de la Pobla, i comprèn el tram que va des del pont sobre el riu Flamisell fins al barranc de Vallcarga, passat el qual es tornarà a connectar amb l'actual N-260.


El traçat inclou un túnel de 915 metres al nord del municipi -805 excavats i 110 de fals túnel- i dos viaductes, un de 122 metres sobre el riu Flamisell i un altre de 128 metres. El túnel, a més, compta també amb una galeria d'evacuació paral·lela d'uns 672 metres de longitud. Per garantir la permeabilitat transversal del traçat es construirà un pas inferior i un altre superior, en aquest cas una passarel·la de vianants que dona accés a l'ermita de Sant Fructuós. El projecte també preveu reordenar els accessos existents.
 

L'alternativa 2, assenyalada en groc, és el traçat aprovat aquest dimecres. Foto: Govern espanyol



Altres notícies que et poden interessar







 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

Participació