Dissabte, 15 de juny de 2024
emergències

El delegat del Govern es reuneix amb Protecció Civil per parlar de prevenció i gestió d'emergències

Les comarques pirinenques tenen "riscos propis" al ser una gran extensió geogràfica amb poca població i molts nuclis disseminats

Pallars Digital Tremp | 21 de desembre de 2022 a les 08:31
Josep Castells reunit amb les represenants de Protecció Civil, Marta Cassany i Imma Solé | Govern
El delegat del Govern a l'Alt Pirineu i Aran, Josep Castells, s'ha reunit aquest dimarts a Tremp amb la directora general de Protecció Civil de la Generalitat, Marta Cassany, i la subdirectora general d'operacions, Imma Solé. La reunió de treball ha servit per posar en comú la feina coordinada que es fa en la prevenció i gestió d'emergències.

En la reunió, la subdirectora general Solé ha exposat quina és la tasca de la direcció general de Protecció Civil, l'estructura i funcionament dels plans d'emergències de la Generalitat, com ara l'Allaucat, Inuncat, Neucat o Ventcat, entre d'altres, així com les funcions de la sala de coordinació operativa de Catalunya Cecat, que té dues seus, una a Barcelona i una altra a Reus.


El territori que correspon a la Delegació del Govern a l'Alt Pirineu i Aran, i que compren les comarques de l'Alt Urgell, l'Alta Ribagorça, la Cerdanya, el Pallars Jussà i el Pallars Sobirà i el territori de l'Aran té riscos propis derivats de la situació d'alta muntanya de gran part del territori, així com característiques rellevants pel que fa a la prevenció i gestió d'emergències com és una gran extensió geogràfica amb poca població i molts nuclis disseminats.

Els delegats del Govern tenen un paper principal com a nexe d'interlocució ordinària amb els ens locals, tant pel que fa a la planificació d'emergències com en la mateixa gestió d'una emergència i com a coordinadors dels diferents serveis territorials sectorials. En el cas de l'Alt Pirineu i Aran, les competències pròpies del Conselh Generau d'Aran també generen una situació particular i diferenciada de la resta de Catalunya.

Des de l'any passat, Protecció Civil de la Generalitat ha realitzat, amb el suport de la Delegació, sessions de formació a alcaldes i altres càrrecs locals sobre la prevenció i gestió d'emergències i el paper de l'Administració local en l'activació dels plans municipals d'emergències, especialment rellevant en territoris geogràficament extensos i amb molts nuclis dispersos. El Delegat del Govern exerceix una funció de coordinació activa a través de reunions territorials amb els ajuntaments en cas d'emergències com la pandèmia del coronavirus.


Altres notícies que et poden interessar







 

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

Participació