1 de 10
carreteres

Junts reclama al govern espanyol la titularitat dels trams catalans de l'N-230 i l'N-260 per garantir-ne la seguretat

La senadora Mayte Rivero i el diputat Jordi Fàbrega han presentat mocions per denunciar el dèficit d'inversions crònic al Pirineu

La N-260 al seu pas per la Pobla de Segur | TGE
per Pallars Digital, Pallars | 5 de desembre de 2022 a les 10:43 |
La senadora de Junts per Catalunya, la pallaresa Mayte Rivero, i el diputat Jordi Fàbrega, han presentat dues mocions, al Senat i al Parlament de Catalunya, en les quals insten el govern espanyol al traspàs integral de la titularitat dels trams catalans de les carreteres N-230 i N-260, així com el finançament necessari per dur a terme les millores de mobilitat i seguretat de tot el traçat.

En les mocions, Rivero i Fàbrega denuncien que en els darrers 40 anys aquestes dues vies que connecten el Pirineu català i que són titularitat de l'Estat "pateixen un dèficit d'inversions crònic per part de l'Estat espanyol, des de mesures en matèria de seguretat viària com en manteniment i construcció de túnels i altres obres per millorar-ne la mobilitat".


Tots dos reivindiquen la necessitat de mantenir aquestes infraestructures cabdals pel territori pirinenc i denuncien que la manca d'inversions en aquest sentit suposa un dèficit de comunicacions per les persones que hi viuen i redueix significativament la generació d'oportunitats econòmiques i empresarials, la captació d'inversions, la qualitat de vida dels habitants i el desenvolupament de projectes conjunts entre les valls pirinenques.

Així, Rivero i Fàbrega expliquen que "és fonamental pel futur del Pirineu i els seus ciutadans l'adequació d'aquestes infraestructures per disposar de les millors condicions possibles, i això només és possible amb una inversió real i amb una gestió directa".


Les mocions denuncien que actualment, la connectivitat per carretera a l'Alt Pirineu a través de la carretera N-260 requereix una mitjana de tres hores per dur a terme el traçat de 165 quilòmetres que separen els municipis de Puigcerdà i el Pont de Suert, i que és una situació que es repeteix de la mateixa manera amb la carretera N-230. Així, Rivero i Fàbrega denuncien el mal estat de les vies, en què "els traçats, en conjunt, són lents, perillosos i no sempre accessibles davant les inclemències del temps".

Un exemple d'aquesta necessitat que s'exposa en les mocions és la reivindicació de ciutadans i administracions del territori per la rotonda de Montferrer, en el tram de l'N-260 entre Montferrer i Castellciutat, a l'Alt Urgell, per reduir la sinistralitat a la via, o els reivindicats túnels al Port del Cantó i al Coll de Perves.


Altres notícies que et poden interessar







 

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

Participació