salut

L’Hospital del Pallars ja pot tramitar les baixes dels pacients ingressats

​​És el primer centre pirinenc que incorpora aquest servei, un tràmit que fins ara havien de fer els familiars del malalt al CAP de referència

Gestió d’una incapacitat a l’Hospital del Pallars | Hospital del Pallars
per Redacció, Tremp | 29 de juliol de 2022 a les 12:08 |
La Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran ha començat a tramitar les incapacitats temporals (IT) generades per ingrés hospitalari des dels mateixos hospitals, amb l’objectiu de desburocratitzar la gestió d’aquestes baixes. Ho ha fet, de moment, a l’Hospital Comarcal del Pallars, a Tremp, on des de la setmana passada, els pacients que ingressen, ja sigui de forma programada o urgent, reben la baixa de forma automàtica i els seus familiars no han de desplaçar-se al CAP de referència de l’usuari per fer la gestió.

La mesura, que properament s’estendrà a tots els hospitals de la regió, beneficia la població en edat laboral i busca agilitzar els processos, disminuir el nombre de visites a l’atenció primària per aquest tipus de gestions, desburocratitzar el sistema i millorar l’experiència del pacient i del seu entorn familiar. Actualment, el 14% de les IT generades a la regió són per ingrés hospitalari, de manera que la gestió automatitzada de les baixes es preveu que estalviï entre 1.550 i 2.800 visites anuals als CAP. En el cas concret dels CAP pallaresos -Tremp, la Pobla de Segur i Sort-, seran entre 300 i 560 visites.


Miquel Abrantes, director de sector de la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran, destaca que la implantació del projecte “és rellevant per al territori, ja que tenim una gran dispersió territorial i això en alguns casos implica que el pacient hospitalitzat es trobi a més d'una hora de camí del seu metge de capçalera.” Per això, assegura, amb el nou sistema automatitzat “obtenim un doble benefici: facilitem la gestió de la IT tramitant-la al mateix lloc on es produeix, que és on es troba el pacient, i contribuïm a desburocratitzar l'atenció primària.”

Des de l’hospital, la cap de la Unitat d'Atenció a l'Usuari, Isabel Sancho, defineix el projecte com “una mostra més de l'èxit del treball en xarxa que fa anys que estem duent a terme a Lleida i el Pirineu”. La mesura s’aplica inicialment als pacients hospitalitzats de diferents procedències: urgències, programats quirúrgics i programats mèdics. Així doncs, la tramitació de la IT ja s’inicia a l’hospital al prescriure-la d’acord amb l’ordre d’ingrés.


Un cop el pacient està ingressat, l’administració del centre recull la informació requerida per gestionar la baixa i es genera automàticament el comunicat de confirmació quan el pacient segueix ingressat set dies després del primer dia que es va faltar a la feina, o juntament amb l’alta hospitalària, amb una validesa de 14 dies. Tant la baixa com el primer comunicat es poden descarregar immediatament des de La Meva Salut. Els següents comunicats de confirmació s’han de gestionar ja a l’atenció primària.

El desplegament del projecte a l’Hospital del Pallars, gestionat per Gestió de Serveis Sanitaris (GSS), ha implicat, a més del mateix hospital, el Servei Català de la Salut, l’Institut Català d’Avaluacions Mèdiques (ICAM) i els Equips d’Atenció Primària (EAP) de Tremp, Pobla de Segur i Pallars Sobirà, gestionats per l’Institut Català de la Salut. A Catalunya, la gestió de les IT des dels hospitals va arrencar en forma de pla pilot a principis de febrer a l’Hospital Parc Taulí i als centres d’atenció primària de la zona, i ha seguit recentment a la Regió Sanitària Lleida. La seva implantació serà progressiva a la resta del territori català.

 

Altres notícies que et poden interessar



 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació