avaria

Veïns de la Vall Fosca porten més de dos dies sense servei per una avaria de Movistar

L'Ajuntament de la Torre de Capdella denunciarà l'empresa de telefonia mòbil a l'Agència Catalana de Consum

L'avaria també impedeix als treballadors del telefèric d'Estany Gento cobrar els tiquets per manca de cobertura | Ajuntament de la Torre de Capdella
per Tomàs Garcia Espot, La Torre de Capdella | 17 de juliol de 2022 a les 11:24 |
Diversos veïns de la Vall Fosca porten més dos dies sense servei de telefonia i Internet per una avaria de la companyia Movistar a la zona. Així ho han confirmat a Pallars Digital fonts de l'Ajuntament de la Torre de Capdella, que expliquen que els problemes a la xarxa van començar al voltant de les sis de la tarde d'aquest divendres.

El consistori pallarès va obrir una incidència a la companyia, mentre que a les xarxes socials alguns veïns de la vall també feien patent el seu malestar. La resposta de Movistar, però, apuntava que no podrien arreglar-ho fins aquest dilluns.
 

Mentrestant, i tal com informa l'ajuntament, l'avaria ja ha provocat diversos contraptemps de gran importància. Un d'ells ha tingut lloc al telefèric d'Estany Gento, on per una banda, els visitants han tingut problemes per accedir-hi ja que tenien les entrades en format digital, mentre que, per l'altra, els mateixos treballadors de la instal·lació no poden validar els tiquets per manca de cobertura.

Així mateix, aquest dissabte l'avaria també va afectar la cursa de muntanya La Cabanera, amb sortida i arribada a la Torre de Capdella. Els diferents participants en les dues modalitats -cursa i marxa- no van poder fer ús del telèfon d'emergència que els havien facilitat, cosa que va provocar que des de l'organització se'ls instés a trucar directament al 112.
 

L'avaria també va deixar dissabte sense telèfon d'emergències als corredors de La Cabanera. Foto: Joan Llimiñana


Els més afectats, però, són els mateixos veïns del municipi, especialment d'aquells nuclis que van de la Pobleta de Bellveí en amunt. Fonts de l'ajuntament expliquen que fins i tot els familiars d'una persona gran van haver de pujar expressament, alertats de que la dona no contestés al telèfon.

Davant d'aquesta situació, i tot i que la companyia ha informat que l'avaria s'ha resolt en alguns nuclis com Aguiró -fet desmentit pel mateix ajuntament- el consistori ha decidit contactar amb l'Agència Catalana de Consum per presentar una denúncia contra la companyia.  Aquesta no és la primera avaria de Movistar que els veïns del Pallars ha sofert enguany. A finals de juny, veïns i empreses d'Espot van estar quatre dies incomunicats per una incidència semblant



Altres notícies que et poden interessar



 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació