educació

​L'Escola Valldeflors de Tremp investiga els fòssils marins del municipi

Una activitat en el marc del programa ‘Investiga.edu’ en què hi participen els alumnes de 5è de Primària

per Redacció, 10 de març de 2021 a les 10:52 |
Alumnes de l’Escola Valldeflors estudiant els fòssils | ARDPH
Aquesta informació es va publicar originalment el 10 de març de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L’alumnat de 5è de Primària de l'Escola Valldeflors de Tremp participa, juntament amb d’altres escoles i instituts de les comarques del Prepirineu i Pirineu de Lleida, al projecte Investiga.edu, un programa educatiu promogut per l’Associació Recerca i Difusió del Patrimoni Històric que compta amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología i el Geoparc Orígens.

Investiga.edu neix amb l’objectiu d’apropar la ciència al públic escolar a partir de la investigació sobre el seu entorn en els àmbits de la geologia, l’arqueologia, la paleontologia i el medi ambient. En el cas de l’escola trempolina, l'alumnat investiga els fòssils marins de la Conca de Tremp, esbrinant quina informació aporten sobre la vida en aquest indret fa milions d’anys, així com la formació del patrimoni geològic que els envolta.


En el marc d’aquest projecte, l’alumnat de l’Escola Valldeflors realitza aquesta setmana sortides de descoberta de l’entorn, una activitat que compta amb el suport i assessorament del geòleg i coordinador científic del Geoparc Orígens, Xavier Mir. Visitant diversos punts d’interès geològic de la Conca de Tremp, els nens i nenes descobreixen i observen els diferents fòssils marins que avui en dia s’hi conserven, punt de partida del seu projecte d’investigació.

El programa Investiga.edu és una experiència pilot que pretén iniciar un model estable d’educació científica en el territori que es fonamenti en la investigació que es du a terme a les comarques del Pirineu i Prepirineu de Lleida. Aquest projecte proposa un apropament a la ciència des del territori proper, potenciant un treball interdisciplinari i globalitzat que afavoreixi l’aprenentatge competencial de l’alumnat.


L’experiència pilot s’ha iniciat amb 10 grups d’educació Primària i Secundària de les comarques de la Noguera, el Pallars Sobirà, el Pallars Jussà, l'Alta Ribagorça i l'Alt Urgell al llarg del curs acadèmic 2020-2021.

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació