Dilluns, 7 d'octubre de 2024
coronavirus

Impulsen un grup de treball de productors i entitats del Pirineu per incentivar el consum «compromès»

Es tracta d’una iniciativa de l’IDAPA que busca sumar esforços i fer front tancament de canals de comercialització arran de la Covid-19

Redacció 21 d'abril de 2020 a les 09:11
Imatge d’una de les cistelles repartides pel Parc Natural de l’Alt Pirineu | PNAP
La producció agroalimentària és, sens dubte, una peça clau de l'economia del Pirineu. Per fer front a les conseqüències econòmiques que la crisi sanitària de la Covid-19 està provocant en el sector, productors agroalimentaris, administració i entitats del Pirineu estan sumant esforços per tirar endavant i dissenyar una estratègia comuna per incentivar el consum en aquest context.

En aquest sentit, l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l'Alt Pirineu i Aran (IDAPA) ha constituït un grup de treball que compta amb la participació dels consells comarcals d'aquest àmbit territorial, els Parcs Naturals de l'Alt Pirineu i del Cadí Moixeró i el Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, a més de representants de diferents iniciatives de promoció del producte local, els Grups d'Acció Local i agrupacions de productors.



L'objectiu de l'anomenat Grup de treball de Producte Local de l'Alt Pirineu i Aran és donar resposta a la necessitat de buscar nous canals de comercialització per arribar al consumidor final i facilitar que la població no hagi de moure's de casa i pugui continuar consumint productes de proximitat. Això ha motivat que moltes de les empreses productores i artesanes s'organitzin per fer comandes i lliuraments en punts específics o enviar-les a domicili, davant la important davallada de la demanda, pel tancament de bars i restaurants, fires i mercats.

Algunes iniciatives que ja existeixen al Pallars són la campanya #emquedoacasaimenjolocal del programa Al teu gust, aliments del Pallars, a través de la qual diversos productors del Jussà ofereixen lots específics per aquests dies. També destaca la campanya Del Parc al Plat, que promou el consum de productes del Parc Natural de l’Alt Pirineu en una cistella conjunta que es pot recollir a Sort o rebre a domicili.


Arreu del Pirineu també destaquen les iniciatives de Menja't l'Alt Urgell, on vint empreses de la comarca ofereixen la possibilitat de fer comandes per telèfon i enviar-les a casa i, finalment, la posada en marxa de dos punts de venda de la Xarxa Agroalimentària de Cerdanya. En el cas de l'Alta Ribagorça i a la Val d'Aran, el web del Consell Comarcal i del Conselh Generau, respectivament, informa dels productors que fan venda directa al consumidor final o dels establiments per adquirir aquests productes.

Peça clau de l’economia del Pirineu

La producció agroalimentària és una peça clau de l'economia del Pirineu i una de les que millor defineix la seva identitat vinculada a la pagesia de muntanya. Les iniciatives productives aporten valor afegit a l'activitat ramadera i agrícola i permeten el manteniment de l'equilibri ambiental i el reforçament de la cultura gastronòmica pròpia. Moltes d'aquestes produccions, a més, es troben ubicades en els pobles més petits de les valls i són essencials per mantenir-los vius i actius.


 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Subscriu-t'hi

Participació