Diumenge, 19 d'abril de 2026
Emprenedoria

El CITA de Talarn acull una jornada empresarial sobre ruralitat i globalitat

Les Fem Talks 2026 tractaran aquest dissabte l'èxit empresarial i l'internacionalització des de l'entorn rural

Pallars Digital Pallars Digital Talarn | 17 d'abril de 2026 a les 10:24
Imatge de la primera edició de les Fem Talks l'any 2024 | CEI Pallars Jussà
L’edifici CITA de Talarn es convertirà aquest dissabte en l’epicentre de la innovació empresarial del Pallars. A partir de les 18:30h, tindran lloc les Fem Talks 2026, una jornada titulada Ruralitat & globalitat. Del Pallars al món, un camí d’èxit, que busca posar en relleu com els projectes nascuts en l’entorn rural poden competir i triomfar en mercats globals.

L’esdeveniment està organitzat pel Centre d’Empreses Innovadores (CEI) del Pallars Jussà i el Consell Comarcal del Pallars Jussà, i compta amb el suport de totes les associacions empresarials i comercials de la comarca, consolidant-se com una cita clau per al teixit econòmic del territori.
 
 

Experiència i innovació

La jornada serà inaugurada per Jordi Verdú, vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida. Tot seguit, l’acte s’estructurarà al voltant de quatre ponències de referència i una taula rodona oberta al públic, on es debatrà sobre el binomi entre el territori i l'expansió internacional.

Els ponents d'aquesta edició representen sectors diversos, però comparteixen l'ADN pallarès o la vinculació amb la gestió de l'èxit des de la proximitat. Es tracta d'Ivan Caelles, d'Olea Drinks; Laura Samsó, de Synarea Insights; Carlos Duran, d'Hoy Voy; i Magda Plazas, de Safrà del Montsec.
 

El safrà i la IA

Un dels moments més esperats de la tarda serà la intervenció de l'empresa Safrà del Montsec, que enguany celebra el seu 10è aniversari. Per commemorar aquesta dècada de trajectòria, presentaran un projecte disruptiu que consisteix en la recollida de la collita de safrà mitjançant drons i intel·ligència artificial (IA).

Aquesta innovació tecnològica pretén transformar radicalment el procés de producció d'un producte del sector primari de tan alt valor afegit, optimitzant costos i processos en un cultiu tradicionalment manual i laboriós.
 

Gastronomia per cloure la jornada

Com a tancament d'aquesta trobada inspiradora, la jornada es traslladarà als fogons. El reconegut xef Sergi de Meià, de la Fundació la Coma de Meià, oferirà una demostració de cuina i una posterior degustació centrada en la cuina del safrà, posant en valor la riquesa culinària i els productes de proximitat que defineixen la identitat del Pallars.

 Inscripció a la jornada Fem Talks 2026


Altres notícies que et poden interessar








Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació