REDACCIÓ | L´Ajuntament de Tremp, a través del projecte 'Al teu gust, aliments del Pallars', i amb la col·laboració de l´Ajuntament de Talarn, organitza el seminari 'Produccions agroalimentàries i estratègies de desenvolupament local'. L´objectiu general d´aquesta proposta és obrir el debat sobre les vessants econòmica, territorial i institucional dels projectes de suport al sector agroalimentari, entenent que cal una reflexió conjunta que permeti compartir aprenentatges i proposar accions comunes.
Per tal d´abordar els diferents aspectes que relacionen el sector agroalimentari i el desenvolupament local, s´han organitzat els 4 debats que es detallen a continuació:
Dijous 6 de juny a les 10:30h: La crisi i l´aparició de noves estratègies territorials, a càrrec d´
Eduard Jiménez i amb
Tere Adell com a convidada.
Dijous 6 de juny a les 15:00h: Les produccions locals agroalimentàries i el desenvolupament territorial, a càrrec de Xosé Antón Armesto (Geografia UB) i amb Teresa Soler (Consorci del Moianès) com a convidada.
Divendres 7 de juny a les 15:00h: Polítiques i experiències de desenvolupament rural, a càrrec de Josep Puxeu, director de
Anfabra, i amb
Jordi Terrades com a convidat.
En els darrers anys aquest tipus de projectes han guanyat un espai important en les intervencions públiques de diferents administracions; el seu objectiu final és la promoció territorial i el desenvolupament econòmic, alhora que ajuden a fixar la població i fomenten el reequilibri territorial.
En aquest sentit, els esforços apareixen del reconeixement del sector agroalimentari com un sector clarament estratègic i en creixement, que esdevé clau per a les zones més rurals i on s´enllaça estretament amb d´altres com el comerç, la gastronomia i el turisme.
Per veure el tríptic del seminari, cliqueu
aquí.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi