ACN / REDACCIÓ | L'Assemblea Nacional Catalana (ANC) ha desplegat aquest cap de setmana més de 700 parades i 3.000 apoderats arreu de Catalunya en la campanya 'Signa un Vot per la Independència', una recollida massiva de firmes de ciutadans -amb nom, adreça i DNI- a favor del dret a decidir. Es tracta de demanar al Parlament que convoqui un referèndum d'independència i que, en cas que no sigui possible per la prohibició de l'Estat, es declari la independència de forma unilateral d'acord al dret internacional.
L'ANC ha qualificat d'"èxit" la campanya. Arreu del Pallars es van desplegar fins a 19 parades durant tot el cap de setmana per tal de recollir firmes. El membre de l'ANC al Pallars, Quim Delgado, ha explicat en declaracions a aquest diari que a les comarques del Pallars l'èxit ha estat absolut, ja que s'han "superat totes les expectatives" i ha calgut en algunes parades reposar el material perquè s'han quedat sense butlletes davant l'elevat nombre de peticions. En parades com la de Tremp, per exemple, les cues eren vistoses.
Està previst que durant la setmana surtin a la llum les xifres sobre el nombre d'instàncies que s'han recollit en les prop de 700 parades.
Un "pla B" a la consulta
La recollida massiva per signar un vot per la independència és un dels cinc projectes més destacats que té previstos l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) aquest 2014. Per la coordinadora de la iniciativa, Rosa Alentorn, "és un pla B en cas que la consulta no es pugui realitzar". "Aquesta campanya es basa en el dret jurídic de dret de petició, un dret fonamental que està recollit a la Constitució espanyola" i s'ha fet en "format d'instància".
El document reclama als polítics que "facin el que puguin, que exhaureixin totes les vies per celebrar la consulta", explica Alentorn. I, "en cas que no pugui ser", reclama que "es consideri cada instància com si fos un vot per declarar la independència".
La recollida de signatures va començar fa mesos com una prova pilot "a petita escala", per veure els procediments que calia seguir per tal que tinguessin validesa i per "crear una xarxa de persones acreditades i formades per validar les dades dels signants", ara hi ha 3.000 apoderats per tot el Principat. La recollida se seguirà fent els pròxims caps de setmana i, segons Rosa Alentorn, s'estendrà a l'estranger.
A més, l'Assamblea Nacional Catalana (ANC) preveu fer "una segona recollida massiva de signatures a la primavera". La campanya, en principi, s'acabarà el 31 de gener i vol ser "un recolzament pels polítics a l'hora de prendre decisions".
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi