Diumenge, 25 de maig de 2025

El Paul Fuster més íntim sedueix el públic trempolí

29 de maig de 2013 a les 15:38

 
REDACCIÓ | La gira en bicicleta que el músic Paul Fuster està realitzant arreu de Catalunya es va aturar ahir a la capital del Pallars Jussà. Prop d'una trentena de persones es van apropar al Cafè Lambretto i van poder gaudir de la música d'un dels cantautors més singulars del panorama musical català. I és que actualment en Paul es troba realitzant una gira que, sota el nom de "Repte", es planteja tocar en 59 poblacions de tota la geografia catalana, al llarg de poc més de dos mesos, desplaçant-se únicament amb l'ajut d'una singular bicicleta fabricada per ell mateix. 
 
Amb aquest peculiar i atrevit format, el músic ha trobat la manera de conjugar dos de les seves grans aficions, la música i la passió per les bicicletes i aconsegueix, de passada, complir el seu objectiu, que és conèixer Catalunya en primera persona. Un país, diu, que porta a la sang. Cal recordar que el pare d'en Paul Fuster és el reconegut cardiòleg català, Valentí Fuster.
 
Aquesta sèrie d'actuacions arreu del país permeten al músic portar les seves cançons a llocs allunyats del circuit habitual, i vol ser també una manera diferent d'apropar la música al públic, tocant en diversos formats que van des de la clàssica sala de concerts, fins a domicilis o finques particulars.
 
Encantat amb el Pallars
 
Una estona abans de l'actuació vam tenir l'oportunitat de xerrar amb ell. Preguntat per les nostres comarques, el músic es desfeia en elogis: "he estat molt ben rebut personalment i humanament per la bona gent del Pallars, aquí sou molt enrotllats". A part, ens confessava que ràpidament es va enamorar dels paisatges que, sobre la marxa, ha anat contemplant des de la bici. 
 
Embarcar-se en un projecte d'aquestes característiques, però, també comporta haver de resistir certs moments de vulnerabilitat, sobretot sobre la bicicleta: "els dies de pluja i vent ho passo malament". Viatja sol i això el deixa, com diu ell "a les mans de Déu". Durant el mes i mig que porta rodant, ha punxat roda un parell de cops i també ha hagut de canviar les llantes de la bici en alguna ocasió. Però tot això no sembla importar-li ja que, al final, "un fa el que li agrada". I això et transmet des del primer moment que hi parles.
 
Una de les coses que més l'ha sorprès de la seva gira per Catalunya és el respecte dels conductors pel ciclista. En cap moment, diu, l'ha avançat cap vehicle de forma temerària. "És de les coses que més m'ha 'flipat', el marge de seguretat". És obligat mantenir-lo sempre, però més recomanable ho és, si cap, tenint en compte que la seva bicicleta mesura uns 2 metres de llarg i pesa, amb equipatge inclòs, 130 kg. Cara avall, necessita "uns bons frens" i cara amunt, "força de cames". 18 marxes l'ajuden a suavitzar les costes.  
 
Poc després, sobre les 22:20h va arribar l'actuació, de poc més d'hora i mitja de duració, que va encisar un públic que entre cançó i cançó interaccionava amb el músic i li preguntava per les seves vivències durant la gira. Ell, amb un sentit de l'humor molt afinat, sempre proper amb els assistents i molt agraït per l'acollida, explicava anècdotes i exposava les seves particulars teories, de temàtica variada i surrealista. Com ell. La millor de la nit, sens dubte: "El pa sense crosta no té cap sentit".
 
Paul Fuster es troba a hores d'ara a només una setmana d'acabar la gira. Avui ha pujat de nou a la seva incombustible bicicleta direcció el Nou Espai de Ponts, on avui actua a partir de les 21:30h. Allà el gaudiran, segur, els que s'acostin a veure'l. I si gaudeixen com ho van fer ahir els trempolins, sens dubte, recordaran aquesta nit.
 
FOTOS | Per veure la galeria fotogràfica de l'actuació de Paul Fuster, cliqueu aquí.
 

Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Etiquetes:
Arxiu