Els
Bombers han trobat aquest divendres el cos d'un
excursionista del qual se n'havia denunciat la
desaparició ahir a la nit. El
cadàver s'ha trobat poc després de les
15h del migdia al
pic de Baborte, a
Alins. El servei d'emergències va rebre l'avís de la
desaparició ahir dijous poc abans de les
23h.
L'home havia sortit al matí a fer una
ruta a aquest pic i havia contactat amb la família per últim cop al migdia, després d'haver coronat el
cim. Durant la nit, els Bombers van localitzar el
vehicle de l'excursionista al
pàrquing del Pont de la Farga, fet que va permetre concretar la zona de la
recerca. A primera hora del matí s'ha ampliat el dispositiu i finalment cap a les tres l'han trobat en una zona de difícil accés pròxima al pic.
Al dispositiu d'aquest divendres han participat efectius dels Bombers del Grup de Recolzament d'Actuacions Especials (
GRAE) de les unitats de la Seu d'Urgell, Valls i Cerdanyola del Vallès. També ha actuat l'
helicòpter de rescat i els equips de
drons de la
Unitat de Mitjans Aeris i dotacions terrestres de la Regió de Lleida.
Els equips van efectuar la recerca entorn del pic de Baborte, els
estanys de la zona,
refugis,
cabanes i diversos
itineraris de muntanya, així com al
barranc del Sotllo. Un cop localitzat, els Bombers han posat el servei a disposició dels
Mossos d'Esquadra, que s'han fet càrrec de les diligències judicials corresponents.
Altres notícies que et poden interessar
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi