Dimarts, 9 de juny de 2026
Selectivitat

Un centenar d'alumnes pallaresos inicien les proves de la selectivitat a Tremp

És el setè any consecutiu que l'institut trempolí acull les Proves d'Accés a la Universitat (PAU) per als estudiants del Pallars

Jordi Ubach Llorens Jordi Ubach Llorens Tremp | 9 de juny de 2026 a les 09:50
Alumnes pallaresos començant el primer examen aquest dimarts al matí | PD
Un total de 99 alumnes del Pallars inicien aquest dimarts, i fins dijous, les Proves d'Accés a la Universitat (PAU) a l'Institut de Tremp. Serà el setè any consecutiu que el centre de la capital del Pallars Jussà acollirà els exàmens de la selectivitat. Del centenar d'estudiants, 45 són del mateix institut trempolí, 26 de l'Institut de la Pobla de Segur i 25 de l'Hug Roger III de Sort, mentre que dos són lliures i un prové de l'Institut Obert de Catalunya (IOC).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ins Tremp (@ins_tremp)


En el conjunt de Catalunya, fins a 45.821 estudiants faran les proves en un dels 223 tribunals repartits arreu del país. Aquesta xifra suposa un cinquè rècord consecutiu de matriculacions a la selectivitat després dels 44.238 inscrits l'any passat, segons dades facilitades pel Departament de Recerca i Universitats.

Una de les novetats d'aquest any és una prova pilot per detectar aparells digitals de comunicació, com mòbils, rellotges intel·ligents, bolígrafs digitals o auriculars; i evitar ajudes il·legítimes als estudiants. Si es detecta el seu ús, l'alumne serà expulsat de l'examen i tindrà un 0 a la prova. A més, se li podran imposar altres sancions, com l'anul·lació de tots els exàmens.

Pel que fa a l'estructura de la prova i la correcció, no hi ha novetats respecte de l'any passat. Hi ha 35 matèries en total i dos fases, una obligatòria amb cinc exàmens i una d'admissió, que és voluntària i serveix per apujar nota. El primer examen és el de Llengua Castellana i Literatura, aquest dimarts a les 9h. Les proves acabaran el dijous a les 16:30h i la data de publicació dels resultats serà el 23 de juny.
 

Nova jornada de vaga

Les proves de la selectivitat coincideixen enguany amb una nova jornada de vaga de docents a tot Catalunya, tot i que les protestes que es puguin fer estan previstes per després de l'inici dels exàmens.

Davant el risc que l'aturada pogués afectar el correcte funcionament de les PAU, ja que el professorat vigilant prové dels instituts de secundària, el Govern ha aprovat aquest dilluns una resolució especial per garantir els serveis mínims. Amb tot, a l'Institut de Tremp no es preveu que la convocatòria de vaga tingui cap incidència.


Altres notícies que et poden interessar







 

Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació