Dilluns, 9 de març de 2026
fauna

Retirat a Tremp un gran niu de vespa asiàtica que contenia al seu interior uns 1.800 exemplars

La construcció, de 50 centímetres de diàmetre, s'ha eliminat a primera hora del matí després d'haver generat preocupació entre la ciutadania

Jordi Ubach Llorens Jordi Ubach Llorens Tremp | 23 de setembre de 2025 a les 09:52
Imatge del niu de vespa asiàtica uns dies abans de la seva retirada | Evitec
Un niu de vespa asiàtica de grans dimensions situat sota la canalera del teulat d'un edifici del carrer Tarragona de Tremp ha estat retirat aquest dimarts al matí, posant fi a la preocupació que havia despertat entre els veïns de la zona. L'operació ha tingut lloc a les 6h i ha anat a càrrec de l'empresa especialitzada Evitec.

El niu feia 50 centímetres de diàmetre i contenia aproximadament uns 1.800 exemplars d'aquesta espècie invasora, coneguda per la seva agressivitat i la perillositat de les seves picades. L'extracció ha comptat amb la col·laboració dels Mossos d'Esquadra, que han tallat el carrer per garantir la seguretat dels vianants.

La urgència de la retirada es fa evident si s'observa el seu ràpid creixement. Segons els registres de l'empresa, a principis d'agost el niu feia uns 15 centímetres de diàmetre, per tant, en menys de dos mesos havia més que triplicat la seva mida. Aquest creixement exponencial subratlla la importància d'una actuació immediata en casos com aquest.
 

Professionals durant la retirada del niu de vespa asiàtica. Foto: Evitec


La presència del niu no només ha generat inquietud entre la ciutadania, sinó que també ha provocat reaccions polítiques. En una publicació a Instagram, el grup municipal d'ERC va criticar públicament a l'Ajuntament de Tremp per la seva, segons consideren, "lentitud" a l'hora de gestionar la retirada.


Altres notícies que et poden interessar








Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació