1 de 10

La Pobla de Segur aposta novament pel comerç de proximitat

L'Ajuntament de la localitat participarà per tercer any a la campanya 'Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir'

per Redacció, 10 de juny de 2015 a les 13:20 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 10 de juny de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Presentació de la 5a Campanya de dinamització comercial Barris antics. Foto: Gencat


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Sant Vila, ha presentat recentment la cinquena edició de la campanya de dinamització del comerç en nuclis antics, 'Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir', que enguany compta amb la participació de 1.754 botigues de 30 municipis i entre els quals s'hi troba el barri antic de la Pobla de Segur.


La iniciativa, que es durà a terme en 6 poblacions de les comarques lleidatanes, sorgeix de la Xarxa de Barris amb Projectes, formada per ajuntaments que impulsen plans de millora de barris, i té l’objectiu de potenciar i dinamitzar el comerç urbà de proximitat en els nuclis antics per millorar la qualitat de vida i la cohesió social.

La campanya, amb el lema 'Comprar al barri té premi', es va posar en marxa l’any 2011 i llavors s’hi van adherir 8 municipis. Ara, la seva cinquena edició es consolida amb la participació de 30 vil·les i ciutats d’arreu del territori. Aquesta iniciativa es desenvolupa durant tot el mes de juny. Per cada compra, el client rebrà una butlleta que l’habilitarà per participar en el sorteig de diversos premis, el principal dels quals serà una visita guiada per llocs d’interès dels municipis participants. Els altres premis aniran des de vals de descompte a experiències gastronòmiques en restaurants de la vil·la.


La Xarxa de Barris amb Projectes es va crear l’any 2007, com a espai de trobada i intercanvi d’idees entre els ajuntaments que tenien en marxa un Pla de barris. Dos anys després, es va posar en marxa la subxarxarxa de nuclis antics, que va començar a treballar la dinamització del comerç de proximitat en tractar-se d’una prioritat compartida per tots els municipis. L’objectiu és el de recuperar la centralitat comercial dels nuclis històrics i, així, el seu paper de referència en els municipis.

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

Participació