variant de la Pobla

El govern espanyol reactiva la variant de la Pobla de Segur i n'escull el traçat

El projecte, amb un recorregut d'1,9 quilòmetres, inclou dos viaductes i un túnel de 856 metres

per Redacció, 1 de desembre de 2020 a les 10:40 |
La variant de la Pobla de Segur transitarà pel nord de la població | Arxiu
Aquesta informació es va publicar originalment el 1 de desembre de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha reprès, després de vuit anys, la redacció del projecte de traçat i construcció de la variant de l'eix pirinenc N-260, a la Pobla de Segur. Paralitzats des del passat 2012, els treballs es van reprendre l'any 2019 amb l'avaluació ambiental del projecte que, aquest mes de novembre, la Direcció General de Qualitat i Avaluació Ambiental ha publicat al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).

D'aquesta manera, començarà ara, amb un pressupost de 150.000 euros, la fase de redacció del projecte de traçat, incorporant les mesures de l'informe d'impacte ambiental. El traçat que hi ha sobre la taula té una longitud d'1,9 quilòmetres que comencen a l'N-260, a pocs metres de la cruïlla de Toralla, i acaben al barranc de Vallcarga. Inclou un viaducte de 120 metres sobre el Flamisell, un túnel de 856 metres al nord de la Pobla de Segur i un segon viaducte de 125 metres per superar el barranc de Vallcarga.

 

El traçat groc és l’alternativa seleccionada Foto: Govern espanyol


La variant de la Pobla de Segur és una reclamació que és causada per l'increment de trànsit que s'observa en el tram i que inclou camions i altres vehicles pesants. Per l'alcalde del municipi, Marc Baró, el recorregut escollit per a la redacció del projecte és el més "resolutiu" i és també l'aposta original de l’equip de govern.


Malgrat això, Baró ha assegurat en declaracions a Pallars Digital que seria "insuficient", ja que no resol el problema del trànsit a l'avinguda de l'Estació, part de la carretera C-13 i de titularitat de la Generalitat. Per a resoldre el problema completament, "caldria també una variant a la C-13", segons ha afirmat l'alcalde.

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació