Dijous, 18 d'abril de 2024

​La Diputació de Lleida vol potenciar el turisme de la pesca i la gastronomia

El Pla d'Accions per enguany recull més d'un centenar d'actuacions destinades a impulsar les marques turístiques Pirineus i Terres de Lleida

Redacció 12 de febrer de 2016 a les 08:39

Imatge dels tècnics de turisme dels consells comarcals lleidatans. Foto: Patronat de Turisme


El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida donarà enguany un impuls a la promoció del turisme de la pesca i durà a terme diferents activitats amb motiu de l'Any de la Gastronomia i l'Enoturisme. Són dues de les prioritats del Pla d'Accions pel 2016, que recull més d'un centenar d'actuacions destinades a impulsar les marques turístiques Pirineus i Terres de Lleida tant a escala estatal com internacional.

També es volen potenciar els nous productes turístics que s'han creat en els darrers temps com ara 'Moturisme, Ara Lleida', destinats als aficionats a les motos, i 'Benvinguts, senderistes i cicloturistes'. Els mercats considerats prioritaris són Catalunya, l'estat espanyol, França i Benelux. Aquest dijous la Diputació de Lleida ha reunit els tècnics de turisme dels consells comarcals de la demarcació per abordar els objectius del Pla d'Accions del Patronat.

Segons ha informat el Patronat de Turisme, el Pla per aquest any recull un ampli ventall d'accions destinades tant al públic final com a turoperadors turístics i mitjans de comunicació de Catalunya, de la resta de l'Estat i a escala internacional.

Promoció de la pesca

La pesca serà un dels productes turístics que impulsarà aquest any 2016 el Patronat de Turisme amb una sèrie d'accions promocionals destinades tant al públic estatal i de proximitat com també al mercat francès pel que fa a l'àmbit internacional, segons ha explicat el director del Patronat de Turisme, Juli Alegre. Les comarques de Lleida disposen d'una àmplia oferta de rius i embassaments per practicar la pesca i cada any atreuen molts visitants de tot Catalunya i la resta de l'Estat, com també molts pescadors francesos.

Juli Alegre ha explicat que la promoció del producte de la pesca s'afegirà a la resta de productes turístics que ja promociona el Patronat de Turisme, molts dels quals ja tenen una estructura i un pla d'accions propis, com ara el turisme rural; l'oferta de neu; el senderisme, que té el programa específic 'Benvinguts, senderistes i cicloturistes'; l'enoturisme; els càmpings; l'astroturisme, i darrerament també el 'Moturisme Ara Lleida'.
 

Un pescador al Pirineu de Lleida, en imatge d'arxiu. Foto: ACN


Any de la Gastronomia i l'Enoturisme

També per a aquest any 2016 el Patronat impulsarà amb un pla d'accions personalitzat el turisme actiu, l'oferta de natura i cultura, el turisme familiar i la gastronomia, que enguany tindrà una significació especial amb motiu de la declaració per part de la Generalitat de Catalunya com l'Any de la Gastronomia i l'Enoturisme, després que Catalunya fos designada Regió Europea de la Gastronomia el mes de juliol de 2015. 

Entre les actuacions previstes, el Patronat de Turisme presentarà a la tardor l'oferta gastronòmica lleidatana a la ciutat de Bordeus en un acte adreçat a mitjans de comunicació i turoperadors francesos. També col·laborarà amb el programa 'Benvinguts a pagès' que organitzen la Fundació Alicia i la Generalitat de Catalunya. Aquesta acció, adreçada al mercat català, consistirà en un cap de setmana de portes obertes a les explotacions agrícoles i ramaderes. El públic podrà visitar els productors, els quals mostraran les seves explotacions, oferiran tastos i comercialitzaran productes.

Mercats prioritaris

Catalunya, el mercat espanyol i en l'àmbit internacional França i el Benelux són els mercats considerats prioritaris enguany pel Patronat de Turisme sobre els quals es duran a terme bona part de les accions de promoció i de suport a la comercialització previstes. En un segon nivell s'han planificat accions destinades a captar el públic d'Alemanya, el Regne Unit, Irlanda i Israel i en darrer lloc també es faran accions puntuals als Països Nòrdics, Itàlia, Portugal, Països de l'Est, la Xina, Àsia-Pacífic, Amèrica del Nord i Amèrica del Sud.

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

Participació