1 de 10
transport públic

CCOO demana que el Pirineu entri a la zona 3 en la integració tarifària de l'ATM de Lleida

El sindicat denuncia que al Pallars, l'Alt Urgell, el Solsonès, la Ribagorça i l'Aran el transport públic és més car

Un autocar de l'Alsina Graells aturat a Sort | ACN
per Redacció, Vielha | 16 de març de 2022 a les 08:43 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 16 de març de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Comissions Obreres (CCOO) ha demanat que les comarques de l'Alt Pirineu i l'Aran passin a formar part de la zona 3 en la integració tarifària de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de l'Àrea de Lleida per pagar un import més baix pels viatges. Alberto Puivecino, secretari de Mobilitat del sindicat a Lleida, ha posat d'exemple que el cost del viatge entre Vielha i Lleida, que és de 15 euros i que podria ser de 2,45 euros amb una targeta T-10 si la Val d'Aran hagués entrat com a zona 3 en la integració tarifària.

El sindicat ha exposat que els veïns del Pallars, l'Alt Urgell, el Solsonès, l'Alta Ribagorça i la Val d'Aran paguen més per l'ús del transport públic que els de la resta de la demarcació de Lleida. Una situació, segons ha apuntat el sindicat des de Vielha, que es produeix des de l'any 2010 pel fet que aquestes comarques no estan integrades a l'ATM de l'Àrea de Lleida.


Així, a Ponent hi ha dues zones tarifàries que inclouen els autobusos, els trens i els serveis establerts a demanda amb un preu màxim d'1,55 euros amb una targeta T-10 i amb la possibilitat de fer transbords dins d'aquesta àrea. Per contra, a l'Alt Pirineu i Aran s'ha de pagar tot l'import del bitllet en la majoria de casos. L'ATM de l'Àrea de Lleida va iniciar la integració tarifària el 2008 a la comarca del Segrià. S'hi van incorporar el 2009 les Garrigues, la Noguera i el Pla d'Urgell, mentre que l'any 2010 ho van fer l'Urgell i la Segarra.

Representants de CCOO s'han entrevistat aquest dimarts amb la síndica d'Aran, Maria Vergés i l'alcalde de Vielha, Juan Antonio Serrano, per buscar la seva complicitat i demanar a la Generalitat i la Diputació de Lleida que, mentre que no es posi en funcionament a tot el territori la T-mobilitat, aquestes comarques s'integrin, transitòriament, al Consorci de l'ATM de l'Àrea de Lleida.


El sindicat planteja, a més, un cost de 23,20 euros per a la T-10 a la zona 3. Una fórmula, que segons CCOO, suposaria posar fi a la "discriminació tarifària" que actualment pateixen en comparació amb la resta de les comarques de la demarcació de Lleida, han afirmat des del sindicat. En aquest sentit, Comissions Obreres farà arribar l'estudi i les propostes que planteja a tots els consells comarcals de l'Alt Pirineu perquè el coneguin i s'hi puguin adherir.



Altres notícies que et poden interessar


 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació